Toyota diesel
Foto: Publicitātes foto

Pasaulē vislielākais autoražotājs – japāņu "Toyota" – vēl negrasās iet "Volvo" ceļu un līdz ar to vēl neplāno pilnībā atteikties no dīzeļdzinēju izmantošanas savos automobiļos.

"Dīzeļdzinēji, neskatoties uz sabiedrisko domu, nav vēl novecojuši," paziņojis "Toyota" Austrālijas nodaļas pārdošanas un mārketinga vadītājs Šons Henlijs intervijā vietējam izdevumam "Drive". "Tas joprojām ir populārs degvielas veids, īpaši apvidniekiem un kravas automobiļiem."

Tajā pašā laikā Henlijs atzīst, ka dīzeļmotorus nepieciešams padarīt daudz ekonomiskākus un kā piemēru min nesen prezentēto "Toyota Hilux" pikapu ar hibrīda spēka agregātu, kā sastāvā ir arī 2,8 litru dīzeļdzinējs, kas attīsta 204 zirgspēku jaudu. Tas sajūgts ar 48 voltu starteri-ģeneratoru, kas sniedz vēl papildu 16 ZS. Šāds "Toyota" pikaps ar siksnas piedziņas starteri-ģeneratoru ir par 6-10 procentiem ekonomiskāks par standarta versiju. Austrālijā šāds hibrīda pikaps maksās no 60 tūkstošiem vietējo dolāru (36 tūkstošus eiro).

Foto: Publicitātes foto

"Toyota" uzskata, ka nākotne ir sintētiskajām degvielām un ūdeņradim, bet elektromobiļus pasaulē vislielākais autoražotājs uzskata par "pārvērtētiem". Iepriekš kompānijas vadītājs Akio Tojoda izziņoja vērienīgu projektu jaunu tradicionālā tipa spēka agregātu izstrādei un norādīja, ka simtprocentīgi elektrisko automobiļu realizācija pasaulē nekad nepārsniegs 30 procentus no kopējā apjoma, turklāt šādu rezultātu viņš prognozē neatkarīgi no tehnoloģiskajiem sasniegumiem elektroauto jomā. Atlikušie 70% jauno auto tirgus, pēc Tojodas domām, savstarpēji sadalīs benzīna un dīzeļa modeļi, kā arī hibrīdi un ūdeņraža degvielas automobiļi.

Tomēr Eiropā, kur vieglie automobiļi ar dīzeļdzinēju bija īpaši izplatīti, 2023. gadā tie aizņēma tikai 14,6 procentus tirgus, tādējādi pirmo reizi piekāpjoties elektromobiļu un hibrīdu summārajai tirgus daļai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!