Pasaulē vislielākais autoražotājs – japāņu "Toyota" – vēl negrasās iet "Volvo" ceļu un līdz ar to vēl neplāno pilnībā atteikties no dīzeļdzinēju izmantošanas savos automobiļos.
"Dīzeļdzinēji, neskatoties uz sabiedrisko domu, nav vēl novecojuši," paziņojis "Toyota" Austrālijas nodaļas pārdošanas un mārketinga vadītājs Šons Henlijs intervijā vietējam izdevumam "Drive". "Tas joprojām ir populārs degvielas veids, īpaši apvidniekiem un kravas automobiļiem."
Tajā pašā laikā Henlijs atzīst, ka dīzeļmotorus nepieciešams padarīt daudz ekonomiskākus un kā piemēru min nesen prezentēto "Toyota Hilux" pikapu ar hibrīda spēka agregātu, kā sastāvā ir arī 2,8 litru dīzeļdzinējs, kas attīsta 204 zirgspēku jaudu. Tas sajūgts ar 48 voltu starteri-ģeneratoru, kas sniedz vēl papildu 16 ZS. Šāds "Toyota" pikaps ar siksnas piedziņas starteri-ģeneratoru ir par 6-10 procentiem ekonomiskāks par standarta versiju. Austrālijā šāds hibrīda pikaps maksās no 60 tūkstošiem vietējo dolāru (36 tūkstošus eiro).