Pēdējo laiku nozīmīgākais solis tehnoloģiju pasaulē ir mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās rīki. Šobrīd tas strauji attīstās un tiek izmantots visdažādākajās jomās. Izņēmums nav arī autobūve. Ko mākslīgais intelekts var dot auto ražotājiem un kā var palīdzēt auto vadītājiem?
Pēdējā gadā ražotāji cits pēc cita nāk klajā ar plāniem ieviest mašīnmācīšanās rīkus. Šī tehnoloģija būs integrēta "Mercedes-Benz" modeļos, savukārt BMW paziņoja, ka tā auto būs saderīgi ar "Amazon Alexa". Mākslīgo intelektu savos modeļos iecerējusi iestrādāt arī "Honda", un šai nolūkā taisās sadarboties ar tehnoloģiju uzņēmumiem "Sony" un "Microsoft". Tomēr visplašāk jaunajos spēkratos tiek integrēta sarunrobota "ChatGPT" sistēma, ko izstrādājusi viena no vadošajām mākslīgā intelekta kompānijām "OpenAI". Drīzumā tā palīdzēs arī gandrīz visu "Peugeot" vadītājiem. Tāpat sadarbību ar šo uzņēmumu sācis arī "Volkswagen" un "DS Automobiles".
Vispirms mākslīgais intelekts tiks integrēts multimediju sistēmā, kur tas reaģēs uz balss komandām. Tas ievērojami paplašinās balss vadības iespējas un neaprobežosies ar paša auto kontrolēšanu.
Balss vadība jaunā līmenī
Auto vadīšana ar balsi nav jaunums – kas tāds pastāv jau 20 gadus. Tiesa, agrāk to izmantoja ievērojami mazāk, jo process bija sarežģīts. Transportlīdzeklis atpazina tikai dažas komandas, turklāt tās bija jādod ļoti precīzā angļu valodas izrunā, tāpēc sistēma bieži nesaprata akcentu.
Laikam ejot, tehnoloģija attīstījās un izpildīja komandas arvien precīzāk. Piemēram, mūsdienu "Mercedes-Benz" –, ja angliski pateiksiet "Hey, Mercedes, I'm cold" (Hei, Mersedess, man ir auksti – tulk.), auto paaugstina salona temperatūru. Modernie transportlīdzekļi apguvuši vairāk komandu un labāk atpazīst balsi. Tomēr, kad vēlamies piezvanīt, piemēram, Patrīcijai vai Mārtiņam, sistēma joprojām buksē – tā neuztver latviešu vārdus un uzvārdus. Taču mākslīgais intelekts šo procesu var pacelt jaunā līmenī.
"Šobrīd auto jomā klupšanas akmens ir tāds pats kā visām programmām: kods ir uzrakstīts, un tam ir ierobežots ievades iespēju skaits. "Mercedes-Benz" un "Volkswagen" automašīnās jūs varat paziņot, ka jums ir par vēsu, un tās paaugstinās temperatūru un aktivizēs sēdekļu apsildi. Tomēr šīs komandas sistēmā ir iepriekš ieprogrammētas," stāsta tehnoloģiju entuziasts un
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv