Aston Martin DBX707
Foto: Publicitātes foto

Šajā nedēļas nogalē – no 19. līdz 21. aprīlim – Ķīpsalā norisinās Baltijas lielākais auto dzīves notikums – izstāde "Auto 2024". Ielūkojies TOP 10 un saplāno savu izstādes apmeklējumu!

Aston Martin DBX

Šis ir pirmais britu luksusa un sportisko automobiļu markas "Aston Martin" apvidnieks jeb, kā tagad moderni teikt, krosovers. Pēdējo gadu laikā apvidnieku milzīgās popularitātes dēļ jauno automobiļu tirgū tamlīdzīgas formas modeli ir ieviesis gandrīz katrs superauto ražotājs, kas līdz šim bija kas neiedomājams. Tomēr "DBX" ir īstens "Aston Martin" gan ar savu oriģinālo un šīs markas sportiskajām kupejām līdzīgo dizainu, gan arī veiktspēju – niknākajā modifikācijā tā V8 turbomotors attīsta 707 zirgspēku jaudu, ļaujot no vietas līdz 100 km/h paātrināties 3,1 sekundē un maksimāli sasniegt 310 km/h.

Foto: Publicitātes foto

Renault Scenic

Lai arī izstādē "Auto 2024" notiek vairākas Baltijas mēroga pirmizrādes, viens no šiem jaunajiem modeļiem ieradies ar svaigiem uzvaras lauriem. Februāra izskaņā Ženēvā notikušajā starptautiskajā izstādē tika nosaukts prestižā "Eiropas Gada auto 2024" titula ieguvējs – jaunais "Renault Scenic E-Tech". Modeļa piektajā paaudzē "Renault Scenic" ir simtprocentīgi elektrisks automobilis, kas ar pilnu akumulatoru uzlādi spēj nobraukt līdz pat 625 km distanci. Šis franču piecvietīgais elektriskais krosovers ir izstrādāts uz kopīgas platformas ar jau pazīstamo un atzinību guvušo "Nissan Ariya".

Foto: Publicitātes foto

Cupra Tavascan

Spāņu sportisko automobiļu marka "Cupra" tuvāko gadu laikā ražošanā ieviesīs vairākus jaunus modeļus, no kuriem viens izstādē "Auto 2024" piedzīvo Baltijas mēroga pirmizrādi. "Tavascan" ir kompakts krosovers ar kupejas veidola virsbūvi. Tāpat kā citi "Cupra" modeļi, tas izceļas ar spilgtu dizainu un bagātīgu aprīkojumu, ieskaitot milzīgu 15 collu ekrānu priekšējā paneļa centrā. "Cupra Tavascan" ir simtprocentīgs elektromobilis, kas jaudīgākajā versijā ar 340 zirgspēkiem līdz 100 km/h paātrinās 5,6 sekundēs.

Foto: Publicitātes foto

Škoda Kodiaq

Jauno automobiļu tirgū Latvijā aizvadītajā gadā "Škoda" nodemonstrēja muskuļus un ieņēma otro vietu pēc realizācijas apjoma, pirmo reizi apsteidzot "mātes" zīmolu "Volkswagen". Šim gadam "Škoda" sarūpējusi vairākus jaunumus, bet visgaidītākais no tiem ir jaunās paaudzes "Kodiaq" apvidus automobilis, kas izstādē piedzīvo Baltijas pirmizrādi. Neskatoties uz neizbēgamo elektrifikāciju autobūvē, jaunās paaudzes "Škoda Kodiaq" ir izdevies savā piedāvājumā saglabāt pat dīzeļdzinēju.

Foto: Publicitātes foto

Volkswagen Tiguan

Izstādē debitē arī "Škoda Kodiaq" viens no sīvākajiem konkurentiem – jaunais "Volkswagen Tiguan". Šis modelis nevienu vien gadu ir bijis starp pārdošanas līderiem, tomēr pēdējo gadu laikā tā cena vairs nebija tik pievilcīga arvien pieaugošajā jauno kompakto apvidnieku segmentā. Tomēr jaunais modelis kārtis atkal pārmaisīs, jo Latvijā ir pieejams no 31 tūkstoša eiro.

Foto: Publicitātes foto

"Mirāžas" inkasācijas auto

Izstādes sadaļā "Auto Exotica" var apskatīt soctīklos popularitāti guvušo "Lada Niva" apvidus automobili, kas pārbūvēts populārās filmas "Mirāža" inkasācijas auto stilā. Lai arī 80. gadu filmas "Mirāža" darbība norisinājās it kā ASV, uzņemta tā tika tepat, Padomju Savienībā, tādēļ par "amerikāņu" bankas inkasācijas automobili kļuva tas, kas tobrīd pie mums bija pieejams – "Lada Niva" apvidnieks. Filmai izgatavotais automobilis 80. gadu standartiem izskatījās gana nikni – logiem priekšā režģi un spēkrata aizmugurē uzstādīts naudas seifs. Filmas vajadzībām tapušajam "Lada Niva" inkasācijas auto projektam nav saglabājušās nekādas skices, tādēļ jelgavnieks Ruslans Grigorovičs no "ANRU Motors" savu versiju par šo auto veidoja, skatoties filmu, kurā galvenās lomas atveido Mirdza Martinsone un Mārtiņš Vilsons.

Foto: Publicitātes foto

Saules bateriju auto

"Solaride" ir Baltijā pirmais ar saules enerģiju darbināmais auto. Šo prototipu nu jau otrajā paaudzē radījuši Igaunijas augstskolu studenti, lai piedalītos izturības sacensībās jeb tā saucamajos ekorallijos. Jaunākais sasniegums "Solaride 2.0" spēkratam ir 3. vieta starptautiskajās sacensībās Austrālijā. Šāds ar saules enerģiju darbināms spēkrats var sasniegt ātrumu 140 km/h, tomēr sacensību režīmā ar to nebrauc ātrāk par 90 km/h, lai taupītu enerģiju. Turklāt šo braukšanas ātrumu automātiski izvēlas vadības programmatūra, kas ir par 7 % efektīvāka nekā tad, ja optimālo braukšanas ātrumu noteiktu pats vadītājs.

Foto: Publicitātes foto

Profesionālā dragreisa auto

Profesionālais dragsters vizuāli atgādina formulas un bagija krustojumu: priekšā tam ir mazāki un šaurāki riteņi, bet aizmugurē – milzīgi un plati. Igaunijā tapušais dragsters, kas ir apskatāms "Auto Exotica" ekspozīcijā, ir aprīkots ar amerikāņu 5,3 litru V8 motoru, kas attīsta 700 zirgspēku jaudu. To visu ievietojot konstrukcijā, kas kopumā sver tikai 800 kg, tiek panākta galvu reibinoša dinamika – līdz 100 km/h tas paātrinās nieka 1,3 sekundēs, bet jau pēc 5,4 sekundēm no starta brīža tas ir sasniedzis 200 km/h. Rezultātā klasisko ceturtdaļjūdzes (402 m) dragreisa distanci tas veic iespaidīgās 8,7 sek.

Foto: Publicitātes foto

Mersedess kā Porziņģim

Vācu tūninga kompānijas "Koenig Specials" pārbūvētais 80. gadu "Mercedes-Benz" S-klases sedans (W126) ir ieturēts itāļu superauto "Ferrari Testarossa" vizuālo elementu stilā. Tieši šādas modifikācijas mersedess ir arī Latvijas labākajam basketbolistam Kristapam Porziņģim, bet tikai citā krāsā un kupejas virsbūvē. Minhenē bāzēto "Koenig Specials" uzņēmumu 1977. gadā izveidoja Villijs Kēnigs pēc tam, kad bija gaužām neapmierināts ar 1974. gadā iegādātā "Ferrari 365 BB" superauto veiktspēju. Viņš to būtiski pārbūvēja un tamlīdzīgus uzlabojumus piedāvāja arī citiem "Ferrari" spēkratu īpašniekiem. Vēlāk viņš arī pievērsās "Mercedes-Benz" automobiļiem, piedāvājot tiem virsbūves dekoratīvās uzlikas "Ferrari Testarossa" stilā.

Foto: Publicitātes foto

Bruņutransportieris "Patria"

"Patria XA-300 6x6" ir Nacionālo bruņoto spēku bruņojumā vien nesen nonākušais bruņutransportieris. Tā apkalpi veido divi karavīri vai zemessargi, un tas spēj transportēt 10 karavīrus ar individuālo ekipējumu aizmugurējā nodalījumā. Bruņutransportieris nav aizsardzības līdzeklis, bet paredzēts, lai maksimāli ātri varētu pārvietot karavīrus uz karadarbības vietām, aizsargājot viņus no lodēm un šāviņu šķembām. Latvijas bruņotajos spēkos paredzēts lietot līdz pat 200 šādu transportlīdzekļu, kuru sānus rotā senlatviešu simbols.

Izstādi "Auto" rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!