Francijā izmeklē, kā Krievijā atjaunota "Citroen" automobiļu rūpnīcas darbība. Izdevuma "France Info" žurnālisti nonākuši pie secinājuma, ka Krievijai noteikto Eiropas sankciju apstākļos pastāv "rūpnieciskais pirātisms".
Koncerns "Stellantis", kā sastāvā ietilpst franču automobiļu marka "Citroen", apgalvo, ka "zaudējuši kontroli" pār rūpnīcu, bet Krievijā ražotajam "Citroen C5 Aircross" un interneta domēnam "Citroen.ru" vairs neesot nekādas saistības ar globālo autobūves koncernu.
"France Info" pētījuma ietvaros žurnālisti pievērsa uzmanību tam, ka "Stellantis" koncerns gana vienaldzīgi attiecas pret acīmredzamu autortiesību pārkāpumu. Autobūves gigants nav vērsies tiesā un tā vietā situāciju vienkārši ignorē. Franču žurnālistu avoti norāda, ka "Citroen" nevēlas bojāt attiecības ar Ķīnu, bet tiesāšanās ar Krieviju pašreizējos apstākļos neesot perspektīva.
Pēc "France Info" rīcībā esošās informācijas, sadarbība starp ķīniešu "Dongfeng" un "Stellantis" tuvojas beigām – Ķīnas puse pārdevusi daļu savu akciju "Stellantis" koncernā un izpirkusi starptautisko daļu kopuzņēmumos "Dongfeng-Citroen" un "Dongfeng-Peugeot".
Situāciju ar "Citroen C5 Aircross" ražošanu Krievijas rūpnīcā salīdzina ar nelicencētu "Peugeot" automobiļu montāžu Irānā.
Turklāt francūži atzīst – noskaidrot, kurš tieši stāv aiz kompānijas "Avtomobiljnie tehnologiji" ("Автомобильные технологии"), ārpus Krievijas nav iespējams.
Starptautiskās sankcijas atbrīvojušas Krieviju no globālās ekonomiskās spēles noteikumiem un panākušas iespējamus tādus "rūpnieciskā pirātisma" aktus, kādi vēl nesen šķita neiespējami, secinājis izdevums "France Info". Rezultātā "Stellantis" koncerns "kļuvis bezspēcīgs" situācijā, kura apvieno ekonomiskās un ģeopolitiskās intereses.
Jau ziņots, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gadā agresorvalsts tirgu pameta praktiski visi civilizētās pasaules autoražotāji un komplektējošo detaļu piegādātāji. Šobrīd Krievijas tirgu masveidā pārņēmuši ķīniešu automobiļi.