Amerikāņu autobūves gigants "Ford" ar katru pārdoto elektromobili zaudē aptuveni 100 tūkstošus ASV dolāru, kas ir vairāk nekā paša elektromobiļa vērtība, aprēķinājusi aģentūra "Bloomberg".
Šī gada pirmajā ceturksnī "Ford" realizējis 20 tūkstošus elektromobiļu. Tā piedāvājumā pagaidām ir trīs simtprocentīgi elektriski modeļi – "Mustang Mach-E" apvidnieks, "F-150 Lightning" pikaps un "E-Transit" komercauto.
Pieprasījums pēc šiem modeļiem krītas, kas licis autoražotājam samazināt to izlaides apjomus un pārskatīt turpmāko elektrifikācijas stratēģiju. Rezultātā atlikta izlaide lielajam elektriskajam apvidniekam, kuram "Ford" rūpnīcā Kanādā ražošanā bija jānonāk 2025. gadā – tagad šis termiņš pārcelts ne agrāk kā uz 2027. gadu.
Saskaņā ar "Ford" prognozi autoražotāja elektromobiļu nodaļa "Model E" šogad cietīs 5,5 miljardu dolāru zaudējumus. Turklāt "Ford" ģenerāldirektors Džims Farlijs šo elektroauto izstrādes nodaļu nosaucis par "visa koncerna galveno bremzi".
Tāpat "Bloomberg" rīcībā nonākusi informācija, ka "Ford" samazinājis akumulatoru iepirkumu no visiem saviem partneriem – "SK On", "LG Energy Solutions" un CATL. Turklāt CATL sarunā ar "Bloomberg" apgalvo, ka "sadarbība ar "Ford" attīstās ierastā režīmā", detalizētāk situāciju nekomentējot. Savukārt "SK On" un LG žurnālistiem apstiprinājuši, ka viņu kontrakti ar "Ford" paliek spēkā.
"Ford" plānos tagad esot samazināt izmaksas uz elektromobiļiem par 12 miljardiem dolāru un samazināt savu elektromobiļu cenas, lai stimulētu pieprasījumu tirgū.