Rīgā jau kādi trīs mēri nomainījušies, kopš tika solīts, ka neregulējamas gājēju pārejas pār četrām braukšanas joslām ierīkotas netiks, atgādina TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots. Tomēr pēc jaunās Austrumu maģistrāles izbūves Gustava Zemgala gatvē tāda ir un tur notiek arī avārijas, no kurām vienu "Zebra" arī parāda iemūžinātu ar videoreģistratoru.
"Šāda veida gājēju pārejas būtu jānovieto Brīvdabas muzejā, blakus tām 19. gadsimta mājām, kur var redzēt, cik grūti latvieši dzīvojuši. Turpat tad arī varētu redzēt, cik grūti 20. gadsimtā bija grūti iet pāri ceļam," ierosina Timrots.
Kas tad ir bīstams šajā gājēju pārejā? Pa šo gatvi kursē daudz kravas automobiļu, kā rezultātā tie aizsedz skatu pārējām braukšanas joslām, kas īsti notiek uz gājēju pārejas. Ja gājējs iet neskatīdamies apkārt, jo viņam ir priekšroka, tad aiz kāda kravas auto konteinera blakus joslā braucošais transportlīdzeklis var nepamanīt, ka tūlīt tam priekšā parādīsies gājējs.
Īpaša bīstamība šajā gadījumā ir tā, ka pārsvarā kravas automobiļi šeit brauc nevis pa pirmo, bet gan pa otro joslu, jo tālāk abos virzienos ir ceļa sašaurinājums, un kravas šoferi jau laicīgi ieņem optimālo braukšanas joslu. Tas savukārt pamatīgi nosedz skatu uz gājēju pāreju, kas rada avārijas situācijas, apdraudot gan transportlīdzekļus, gan gājējus.