Foto: Shutterstock

Vasarā visā Latvijā notiek intensīvi remontdarbi uz autoceļiem, kas nozīmē daudz sīku šķembu un olīšu – un arī daudz sasistu automašīnu vējstiklu. Apdrošināšanas sabiedrība "Balta" šogad atlīdzībās izmaksājusi jau 1,1 miljonu eiro, bet īstā "vējstiklu sezona" vēl tikai sākas.

Pietiek ar sīka olīša trāpījumu auto vējstiklā, lai radītu nopietnus bojājumus, jo pat vismazākā plaisa gaisa temperatūras izmaiņu, auto vibrācijas un deformācijas ietekmē var izplesties. Gadu no gada vasaras sezonā, sākoties ceļu remontiem, strauji aug par sasistiem vējstikliem pieteikto atlīdzību skaits; tāpat vasarā daudzi regulāri mēro ceļu uz lauku mājām, nereti braucot pa grants segumu, kur "noķert" vējstiklā kādu olīti ir pavisam vienkārši.

Vidējā apdrošināšanas atlīdzība par bojātu vējstiklu sasniedz 544 eiro, bet, ja mašīna ir jaunāka par trim gadiem, – pat 735 eiro.

"Vējstiklu bojājumiem ir izteikti sezonāls raksturs – tiklīdz sākas vasara un remontdarbi, tā arī pieteikumu skaits strauji pieaug. Šogad maijā "Balta" izmaksājusi 550 atlīdzību, un tas ir apmēram tikpat daudz kā pērn šajā laikā. Tātad varam secināt, ka tā ir problēma, ar kuru saskaramies katru gadu, un nav paredzams, ka nākotnē kaut kas varētu mainīties. Vienīgais veids, kā autobraucēji var pasargāt savu auto, ir maksimāli izvairīties no ceļiem, uz kuriem notiek remontdarbi, izvēlēties atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, kā arī parūpēties par finansiālu drošības vairogu – apdrošināšanu," saka "Balta" transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Ar bojātu vējstiklu piedalīties satiksmē ir bīstami, jo pat šķietami kosmētiski bojājumi var ietekmēt redzamību un liegt iespēju iziet ikgadējo tehnisko apskati. Vējstiklus var veiksmīgi remontēt, tomēr būtiska ietekme uz kvalitatīvu rezultātu ir tam, cik drīz pēc negadījuma tiek veikts remonts – tas jāpaspēj uzreiz pēc bojājuma rašanās. Tādējādi tiek samazināta iespēja, ka bojājums izpletīsies vai piepildīsies ar netīrumiem, kas traucē veikt remonta procesu: pirms īpaša polimēra iepildīšanas bojājuma vietā tā ir rūpīgi jāattīra no smiltīm, gružiem un sīkām stikla lauskām; jo senāks bojājums, jo sarežģītāk šo procesu īstenot.

Lai pasargātu savu auto no nepatīkama bojājuma, iesaka rūpīgi izvēlēties braukšanas ātrumu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi, – ātruma ierobežojumi paredzēti tam, lai pasargātu auto no šķembu radītiem bojājumiem.

Braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kur notiek remontdarbi, auto būs labāk pasargāts, jab izvēlēsies ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto; samazināsi braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna; zinot, ka noteiktā ceļa posmā notiek remontdarbi, iespēju robežās pārplānosi braucienu, lai izvairītos no nonākšanas sīku akmeņu un šķembu krustugunīs.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!