Krievijai noteikto sankciju dēļ "Lada" automobiļu ražotājs atkal saskāries ar komplektējošo detaļu trūkumu, kā rezultātā tagad "Lada Niva" apvidus automobiļi no konveijera noripo nevis ar visu riteņu piedziņu, bet gan tikai aizmugurējo, jo ražotājam trūkst transmisijas komponentes, kas motora vilkmei pieslēgtu arī priekšējos riteņus.
Kompānija "AvtoVAZ" gan paziņojusi, ka ņivas ar aizmugurējo riteņu piedziņu tirdzniecībā nenonāks, bet tiks uzkrātas ražotāja noliktavā un to montāža pilnībā tiks pabeigta vēlāk, kad no piegādātājiem beidzot ieradīsies iztrūkstošie komponenti.
Tāpat iztrūkstošo komponentu dēļ "AvtoVAZ" bijis spiests samazināt darba nedēļu. Turklāt nozares speciālisti norāda, ka tās nav vienīgās "Lada Niva" ražošanas likstas – aizkavējušās arī gatavo automobiļu piegādes dīlercentriem, jo atsevišķām detaļām mainījies piegādātājs, kā rezultātā jauno piegādātu produkcijai bijusi nepieciešama atsevišķa validācija, kas arī aizņem laiku.
Pašlaik vislētākais "Lada" modelis ir tieši vairāk nekā 45 gadus ražošanā esošā "Niva" – trīsdurvju modifikācija maksā 981 tūkstoti rubļu (10 480 eiro).
Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 2022. gadā civilizētās pasaules noteiktās sankcijas agresorvalstij pamatīgi iedragājušas vietējo autobūvi – Krieviju pameta ne tikai rietumvalstu ražotāji, bet arī detaļu piegādātāji. Rezultātā Krievijas tirgu pārpludinājuši Ķīnā ražotie automobiļi, kas jau veido vairāk nekā pusi no visa tirgus.
Šo situāciju ar "Lada Niva" komentējis arī Kremļa propagandists Vladimirs Solovjovs, vaicājot, "kāpēc par to vēl neviens nav nošauts!?"