Foto: Shutterstock

Latvijā cilvēki nereti sūdzas par sastrēgumiem, šaurām ielām un grūtībām atrast stāvvietu Rīgas centrā. Tajā pašā laikā viņi paši nereti brauc ar lielām automašīnām. Eiropā populāro A un B segmenta hečbeku mūsu tirgū gandrīz nav, un auto izstādē kompaktais mikroauto izpelnās lielāku apmeklētāju uzmanību nekā daži eksotiskie modeļi. Vai ir iespējams latviešus pārorientēt uz ilgtspējīgiem pilsētas mobilitātes risinājumiem?

Jaunas tendences mikromobilitātes jomā

Lielpilsētās "Citroën Ami" un citi mikroauto piesaista lielāku apkārtējo autobraucēju un garāmgājēju uzmanību nekā desmitkārt dārgāki spēkrati. Tie patiesi ir unikāli, jo uz mūsu ceļiem ir retāk sastopami nekā pat "Lamborghini" un "McLaren". Eiropas pilsētās šos un citus mini izmēra braucamos var redzēt diezgan bieži, galu galā "Renault Twizy" un "Citroën Ami" popularitāte pārsteidza pat pašus ražotājus: tikai četros gados tika nopirkti 50 tūkstoši to vienību. Rietumos tie ir kļuvuši tik populāri, ka "Kia" un "Dacia" paziņojuši par gatavību sekot "Citroën" pēdās un izstrādāt savas alternatīvas.

Foto: Publicitātes foto

Šie mikro elektroauto simbolizē inovatīvu pieeju ilgtspējīgai mobilitātei pilsētā: tie ir videi saudzīgi, viegli, efektīvi, vienkārši, pieejami par saprātīgu cenu, taču aprīkoti ar vairumu komforta funkciju. "Renault Twizy" līdzinās lielas kravnesības kvadraciklam ar jumtu, savukārt "Citroën" vairāk atgādina ļoti kompaktu automašīnīti ar divām blakus novietotām sēdvietām, un tas ir aprīkots ar standarta vadības ierīcēm un savienojamību.

Franču "Ami" ir jaunāks un līdz ar to modernāks, bet pamatā tam ir tā pati pilsētas mobilitātes filozofija. Tam ir kompakts 5,4 kWh akumulators, un, tā kā "Ami" ir ļoti viegls un ne pārāk jaudīgs, tas, nenoliedzami, ir ekonomisks. Ar vienu uzlādi šis modelis var nobraukt 75 km, kas pārsniedz tipiskam Eiropas pilsētas iedzīvotājam nepieciešamo. Savukārt uzlāde no standarta kontaktligzdas ilgst vien četras stundas.

Daudz ko nosaka iedzīvotāju blīvums

Eiropas lielpilsētās šie ir diezgan populāri braucamie, turpretim Latvijā to tirgus praktiski nepastāv. Kļūt šīm automašīnām populārām liedz nelielais iedzīvotāju blīvums – Latvijā no šī segmenta oficiāli tiek pārdots tikai

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!