Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū Vācijā ievērojami krities pieprasījums pēc elektromobiļiem – šī gada pirmajos sešos mēnešos realizēts par 16,4% mazāk elektromobiļu nekā analoģiskā periodā pērn. Tomēr šis skaitlis vēl izskatās pieticīgs uz citkārt populārā "Tesla" realizācijas krituma fona par 42%, liecina Vācijas Federālās autotransporta aģentūras (KBA) dati.
Vācijā "Tesla", kurai šajā Eiropas valstī ir arī milzīga rūpnīca, šogad realizējusi 21 tūkstoti elektromobiļu, kas ir par 41,6% mazāk nekā analoģiskā periodā pērn. Jūnijā vien "Tesla" kritums Vācijā bija par 42,2%, realizācijas apjomos nobīdot to aiz ķīniešu nopirktās britu markas "MG".
Turklāt kopumā Vācijas jauno automobiļu tirgus pirmajā pusgadā piedzīvoja realizācijas kāpumu par 5,4%, kas ir 1,47 miljoni pārdotu jaunu spēkratu. Jūnijā vien Vācijas tirgus pieauga par 25,8 procentiem salīdzinājumā ar pērnā gada jūniju.
Visbūtiskāko pieaugumu realizācijas apjomos Vācijā piedzīvojis BMW (+2,7%), "Volkswagen" (+11%) un "Porsche" (+19,2%). Tomēr ar šādiem rezultātiem nevar lepoties visas vācu automobiļu markas, piemēram, "Audi" šī gada pirmajā pusgadā dzimtenē piedzīvoja 17,1% kritumu, bet "Mercedes-Benz" – 12,7%. Visvājākais rezultāts bijis itāļu sportisko automobiļu markai "Maserati", kas šī gada pirmajos sešos mēnešos Vācijā pārdevusi vien 300 automobiļu, kas ir kritums par 57%.
Jau ziņots, ka līdz ar šo gadu Vācijā valsts vairs nesubsidē jaunu elektroauto iegādi (valsts atbalsts bija ap 5000 eiro), tādēļ skrupulozie vācieši pamazām atgriežas pie dīzeļauto iegādes. Autoražotāji cer, ka situācija uzlabosies, kad jaunu elektromobiļu cena būs paritātē ar līdzīgu gabarītu iekšdedzes automobiļiem.