Ja kur jābrauc ar taksometru, tad vairumam visbiežākā izvēle ir pasūtīt automašīnu populārajā lietotnē "Bolt". Pasažieriem ērti, bet izrādās, ka taksometru šoferi nebūt nav tik apmierināti un par savām problēmām bija gatavi dalīties ar raidījumu "360TV ZIŅneši".
Izrādās, ka taksometru vadītāji jau gadiem neesot mierā ar "Bolt" platformas sadarbības nosacījumiem un samaksu par darbu. Daudzkārt vērsušies pie uzņēmuma vadības ar ierosinājumiem izmainīt nosacījumos, taču risinājums neesot rasts.
"Mūsu platformas būtība ir nodrošināt partneršoferiem pieeju elastīgam darba ritmam, ko partneršoferi lielākoties novērtē kā priekšrocību, sevišķi, ņemot vērā to, ka lielai daļai no viņiem pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu sniegšana nav vienīgā nodarbošanās," stāsta Mārcis Baķis, "Bolt" operāciju vadītājs Latvijā.
Taksometru vadītāji uzskata, ka komisijas nauda, ko jāatdod lietotnes turētajam, esot pārāk liela – apmēram 30%. Tomēr komisijas cena partneršoferiem mēdz atšķirties, jo kopbraukšanas pakalpojumi ir pieejami gandrīz desmit Latvijas lielākajās pilsētās, tostarp arī reģionos, kur komisijas maksa ir zemāka. Rīgā, piemēram, komisijas maksa ir 25% plus PVN, kas kopumā ir 30,3%. Līdz ar to partneršoferiem, kuri ir nodarbināti uzņēmumos, kas ir PVN maksātāji, faktiskā komisijas maksa ir zemāka – 25%.
Taču taksometra vadītājam kļūt par PVN maksātāju esot pavisam neizdevīgi. Esot zaudētāji arī tad, ja jāved pasažieri ārpus Rīgas. Piemēram, nodrošinot braucienu no tirdzniecības centra "Akropole" līdz Salaspilij, brauciena izmaksas klientam sastāda 10 eiro. Noņemt 30%, tie ir septiņi eiro. Rezultātā sanāk, ka atpakaļceļā šoferis brauc par saviem līdzekļiem.
Lai iegūtu bonusus, tai skaitā iespēju redzēt cenu un galamērķi vēl pirms pasūtījuma apstiprināšanas, "Bolt" vadība prasa vismaz 634 braucienus mēnesī, kas nemaz neesot izpildāmi darba stundās, tāpēc daudzi strādājot 13-15 stundas dienā un arī naktīs.
Taksometru vadītāji uzskaita vēl virkni problēmu, piemēram, neprecīza "Bolt" braucienu navigācijas sistēma. Turklāt tie, kuri iegādājušies svaigus "premium" klases automašīnas, nesaņemot vairāk kā tie, kas brauc ar vecām mašīnām.
No 3000 eiro liela apgrozījuma mēnesī, atskaitot visus izdevumus, tostarp līzingu, degvielu, apdrošināšanu, nodokļus, maksu par caurlaidēm, nekas taustāms pāri nepaliekot – nedaudz vairāk nekā 400 eiro, apgalvo taksisti.