Elektroauto cenas jau sāk izlīdzināties ar iekšdedzes auto
Foto: Shutterstock

Elektromobilis vairs nav turīgo privilēģija. To jo droši var teikt 2024. gadā, kad ražotāji, iesaistījušies konkurences karos, sāka vilināt pircējus ar arvien pievilcīgākām cenām. Arī pagarinātais elektroauto iegādes atbalsts mudina rūpīgāk izvērtēt ieguvumus. Pie kā var tikt cilvēki, kuri pašlaik domā par bezizmešu auto iegādi?

Starptautiskā Enerģētikas aģentūra (IEA) lēš, ka šogad elektroauto pārdošana pārsitīs iepriekšējos rekordus un visā pasaulē to apjoms pārsniegs iepriekšējā gada realizētos 13,7 miljonus vienību (no tiem 3,2 miljoni Eiropā). Šis tirgus segments kopš 2020. gada ir pieaudzis no aptuveni 4 līdz 18%. IEA arī lēš, ka pieprasījums pēc elektroauto turpinās palielināties – saskaņā ar prognozēm visā pasaulē tiks pārdoti 16,6 miljoni jaunu elektroauto, no tiem 3,4 miljoni Eiropā. Pēc aģentūras aprēķiniem, tikai 2024. gada pirmajā ceturksnī pasaulē tika iegādāti vairāk nekā 3 miljoni elektroauto, kas ir par piektdaļu vairāk nekā šajā pašā periodā pērn.

Tiesa, šis pieaugums ir mērenāks nekā bums, kas satricināja dažādus tirgus pirms dažiem gadiem. Daļēji to noteica pašu ražotāju centieni – elektriskos modeļus pakāpeniski ievieš visi, un, paplašinoties izvēlei, cilvēki pieprasa arī izdevīgākas cenas. Tā iespaidā pie cenu lapu revidēšanas ir spiesti ķerties pat lielākie tirgus spēlētāji. Uz pieprasījuma dinamiku visaktīvāk, iespējams, reaģē amerikāņu "Tesla": kā ziņo "Reuters", pēc pērnās cenu pazemināšanas šopavasar uzņēmums dažādos tirgos savu populārāko modeļu cenas atkal nolaida par 1500–2000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!