Ne tikai riepas, paklājiņi un logu slotiņas, bet arī amortizatori, sajūgi un balstiekārtas daļas – patlaban internetā cilvēki iegādājas arī tehniski sarežģītākas un specifiskākas rezerves daļas automašīnām, motocikliem un citiem spēkratiem, stāsta "Inter Cars Latvija" interneta veikala vadītājs Ivars Klints.
"Varētu teikt, ka pēdējos gados iepirkšanās internetā kļūst un jau ir kļuvusi arvien populārāka arī mazliet konservatīvākajā auto-moto nozarē. Patlaban diezgan izplatīti ir tas, ka arī sarežģītākas auto detaļas klienti iegādājas internetā, un e-komercijas uzvaras gājiens nepavisam neattiecas tikai uz tādām precēm kā logu slotiņas vai paklājiņi," stāsta Klints.
Patlaban arī izvēloties piemērotākās riepas vai meklējot atbilstošu balstiekārtu, klienti vēlas, lai tas notiek tikpat raiti, kā internetā pasūtot vakariņas vai meklējot apavus, atzīst Klints. Līdz ar to, runājot par tendencēm, viņš pauž, ka tās auto rezerves daļu tirdzniecībā, visticamāk, ir ļoti līdzīgas kā citās nozarēs.
Uzticamība pieaug, cilvēki gatavi vairāk darīt paši
"Viennozīmīgi, ka arvien vairāk cilvēku ir gatavi internetā iegādāties arī auto un moto rezerves daļas, nevis tikai aksesuārus. Ja agrāk bija normāli internetā iegādāties riepas, paklājiņus vai logu slotiņas, tad tagad nav nekādu problēmu nopirkt amortizatorus, sajūgus un balstiekārtas detaļas, nemaz nerunājot par filtriem un bremžu klučiem, pauž Klints.
Viņš spriež, ka cilvēku uzticība interneta veikaliem ir augusi, un, kopā ar dažādos resursos pieejamām pamācībām un instrukcijām, arvien vairāk transportlīdzekļu īpašnieku ir gatavi mēģināt kaut ko savam transportlīdzeklim uzlabot paši.
Visvairāk pirktās preces auto-moto rezerves daļu interneta veikalā ir tās, kuras piemeklēt ir visvienkāršāk – riepas un akumulatori. "Ja transportlīdzeklis visu laiku ir bijis atbildīgās rokās, tad apskatoties informāciju uz riepām un akumulatora, ir ļoti vienkārši iegādāties pareizās riepas un akumulatoru. Atliek izvēlēties no dažādajiem ražotājiem," stāsta Klints.
Kā otrā visvairāk pirktā kategorija ir standarta apkopēs nepieciešamās rezerves daļas ar salīdzinoši īsāku kalpošanas laiku – piemēram, motoreļļa, filtri (degvielas, eļļas, gaisa un salona), bremžu diski un kluči.
"Detaļas, kuru kalpošanas laiks mērāms vairākos gados, piemēram, amortizatori vai sajūgi, nolietojas retāk, līdz ar to arī nav pirktāko preču topā. Visas pozīcijas pieaug proporcionāli ar sezonāliem izņēmumiem, piemēram, ziemas salā tiek izpirkti visi akumulatori. Tuvojoties rudenim, noteikti liels pieprasījums bez ziemas riepām būs arī jaunām logu slotiņām, gumijas paklājiņiem un spuldzēm," pauž interneta veikala vadītājs.
Pandēmija – katalizators arī auto nozarē
Iepirkšanos internetā arī auto un moto rezerves daļu tirdzniecībā veicinājusi pandēmija, tāpat šajā posmā pieauga arī to autobraucēju īpatsvars, kuri nelielākus darbus izlēma veikt pašu spēkiem. "Lai tiktu pie precēm, cilvēki bija gatavi mainīt savus paradumus un iegādājās auto rezerves daļas internetā. Pēc tam jau sekoja normāla ķēdes reakcija – cilvēki iepazina interneta veikalu vidi, uzzināja par jauniem veikaliem, noskaidroja, kuri ir uzticami un pierada pie ērtuma. Kad pandēmija beidzās, bija izveidojies jauns ieradums – iegādāties preces tiešsaistē," skaidro Klints.