Foto: Shutterstock

Franču autoražotājs "Citroen" pamet Austrālijas tirgu, kurā bija strādājis vairāk nekā 100 gadus, pirmos spēkratus uz šo tālo kontinentu piegādājot no 1923. gada. Šīs markas realizācija bija nokritusies līdz vēsturiskajam minimumam, un vietējā "Citroen" nodaļa neredzēja vairs arī nekādas perspektīvas, vismaz ar esošo modeļu saimi.

Austrālieši visnaskāk pērk "Toyota" un "Ford" automobiļus, bet franču autoražotājiem, ne tikai "Citroen", ir ļoti niecīga Austrālijas jauno automobiļu tirgus daļa.

Lai arī šobrīd "Citroen" realizācija Austrālijā sasniegusi savu vēsturisko minimumu, patiesībā šīs franču markas spēkrati nekad tā īsti pieprasīti nav bijuši – pārdošanas apjomu pīķi Austrālijā šī franču marka sasniedza 2007. gadā, kad tika realizēti 3803 jauni automobiļi, bet turpmākos gados tirdzniecības apjoms "Citroen" markai tikai saruka.

2003. gadā "Citroen" izdevās realizēt vien 228 jaunus automobiļus, aizņemot vien 0,02 procentus no kopējā Austrālijas jauno automašīnu tirgus. Savukārt šogad no janvāra līdz jūlijam Austrālijā pārdoti vairs tikai 87 automobiļi. "Citroen" neredz perspektīvas, kā šo rezultātu varētu uzlabot, tādēļ no 1. novembra markas dīleri pārtrauks jaunu pasūtinājumu pieņemšanu "Citroen" ražojumiem un tā vietā pakāpeniski pārorientēsies uz "Peugeot" produkciju.

Austrālijā "Citroen" darbojās 101 gadu – pirmais darījums ar vietējo importētāju tika parakstīts 1923. gadā, bet par pirmo "Citroen" jauno automobili uz Austrālijas zemes kļuva "5CV" modelis. Šobrīd Austrālijas tirgum "Citroen" piedāvā tādus modeļus, kā "C3" un "C4" hečbeks, "C5 Aircross" apvidnieks un "C5 X" liftbeks.

Autoražotājs sola, ka visi automobiļi, kas būs iegādāti līdz 1. novembrim, iegūs standarta piecu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma. Šos automobiļus apkops un remontēs markas līdzšinējie dīlercentri, kuru skaits Austrālijā šobrīd ir ap 35.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!