Foto: Dace Teibe

Pasaules "Ducati" nedēļā lielu interesi izpelnījās "Ducati" jaunais sporta motocikls – "Ducati Panigale V4". Itālijas motociklu ražotāja fokuss tika likts arī uz markas jauno krosa motociklu "Ducati Desmo450 MX" un tālākajiem plāniem startēt pasaules līmeņa motokrosa sacensībās.

Interesanti, ka Baltijas valstīs vēl arvien daudzi nav pamanījuši, ka "Ducati" ir iespēris plašu soli motokrosa pasaulē un jau diezgan pārliecinoši sevi parādījis Itālijas motokrosa čempionātā. Parunājot ar cilvēkiem, kuri seko līdzi moto jaunumiem, minējumi par to, kāds tad izskatītos "Ducati" motokrosa motocikls, bija dažādi – citi minēja, ka tas būs līdzīgs KTM, savukārt, citi – ka būšot līdzīgs "Honda" motocikliem. Kā tad īsti ir – ieskaties bildēs un izsaki savu viedokli!

Jaunums motokrosa pasaulē – "Ducati Desmo450 MX"

Specifikācija? Ļoti vēlētos to iekļaut rakstā, bet, kā minēja "Ducati" pārstāvji, motocikls vēl arvien ir izstrādes procesā un tā tehniskie dati var mainīties. "Desmo" ir ar 450cc dzinēju, alumīnija rāmi un jaunu dizainu.

Darbs pie šī motocikla izstrādes tika sākts no nulles, jo "Ducati" stils nav kopēt citus esošos motociklus. Izstrāde sākās ar rūpīgu konkurentu analīzi, "Ducati" izveidojot motokrosa komandu. "Ducati Corse R&D" – "Factory MX" komandā iekļāva divus daudzu titulu ieguvējus – Antonio Kairoli un Alesandro Lupinu. Itālijas posmos "Ducati" inženieri ievāca visu iespējamo informāciju no motociklu prototipiem, lai pārliecinātos, ka motocikla tehniskā bāze tiešām būs spējīga konkurēt motokrosa tirgū.

"Ducati" dalības sacensībās galvenais mērķis bija iegūt datus un informāciju tieši sacensību laikā, kas palīdzētu izstrādāt "Desmo450 MX". Šis modelis tiks ieviests ražošanā 2025. gada otrajā pusē.

Neoficiāli avoti vēsta, ka "Ducati" tālākajos plānos ietilpst radīt uz ceļa legālus 450cc enduro motociklus, kurus paredzēts sākt ražot 2027. gadā.

Aizraušanās un sports ir daļa no "Ducati" zīmola DNS. Atverot bezceļu tirgu, "Ducati" vēlas aptvert to jauno auditoriju, kas vēlas pilnībā izbaudīt apvidus motocikla sniegto brīvību.

Motocikla rāmja ražošanā pirmais izaicinājums un jautājums bija: tērauds vai alumīnijs? Bija jāatrod pareizais kompromiss starp vieglumu un stingrību. Galu galā, "Ducati" nonāca pie galīgās konfigurācijas un palika pie alumīnija.

Šobrīd "Ducati" motokrosa sportisti jau uzrāda ļoti labus sniegumus gan trasē, gan sacensībās, un visa motokrosa pasaule gaida, kā "Ducati" sevi attaisnos pasaules motokrosa līgā.

216 ZS un 191 kg – "jaunā" "Panigale V4"

Jaunā "Panigale" ir klāt! "Delfi" rīcībā nonāca bildes un video no vietas, kur iepriekšējās paaudzes "Panigale" motocikli satikās kopā ar jauno "Panigale V4".

Vēl vieglāks un jaudīgāks nekā iepriekš – 216 ZS un 191 kg – tāds ir jaunais 2025. gada "Ducati Panigale V4" modelis. Motocikla specifikācija jau ir pieejama ražotāja mājas lapā. Jaunais "Panigale V4" ir ar uzlabotu jaudas un svara attiecību, sasniedzot vairāk nekā vienu zirgspēku uz kilogramu. Tas panākts, pateicoties svara samazināšanai un jaudīgajam dzinējam, kas garantē lieliskas emocijas un adrenalīnu.

Ātrāk trasē, jautrāk un mazāk nogurdinoši visu līmeņu braucējiem, no amatieriem līdz profesionāļiem. No "MotoGP" atvasinātās tehnoloģijas nu ir ikviena entuziasta rīcībā, lai varētu izjust profesionālu braucēju braukšanas sajūtas.

Izstrādājot jauno "Panigale V4", "Ducati" saka, ka tas smēlies iedvesmu no leģendārā "916" ar jauninājumiem, kas mantoti no čempionātos uzvarējušā "Desmosedici GP", "MotoGP" sacīkšu motocikla. Par jauno "Panigale V4" izskatu citi saka, ka iedvesma no "916" nevar būt neveiksme, tomēr daži itāļi min, ka jaunais motocikls viņiem tomēr atgādina japāņu līdzgaitniekus.

"Ducati" ziņo, ka tas koncentrējas uz trim galvenajām tēmām: vispārējās veiktspējas uzlabošanu, piepūles samazināšanu braukšanas laikā un vidusmēra braucēja snieguma līmeņa paaugstināšanu, braucot ar superbiku.

"Ducati Panigale V4" ir veikti uzlabojumi gan dzinējam, gan motocikla rāmim un elektronikas jauninājumiem. Daudzus "Ducati" motociklu pazinējus interesē jautājums, vai "jaunais" "Panigale" karsēs braucēja sēžamvietu, tāpat kā iepriekšējas paaudzes "Panigale" motocikli. Kuluāros runā, ka diemžēl ar Eiropā stingri noteiktajiem emisiju ierobežojumiem, to neesot izdevies atrisināt un braucēji tomēr varēs turpināt izbaudīt "Ducati Panigale" "karsto sirdi". Te gan jāpiebilst, ka jaunajam "Ducati Panegle V4" ir pārveidota dzesēšanas sistēma, lai garantētu nemainīgu veiktspēju pat ļoti augstās temperatūrās vai ekstrēmā lietošanā trasē.

Vizuāli šīs ir lielākās "Ducati Panigale V4" stila izmaiņas pēdējo gadu laikā. Kopumā "Ducati" saka, ka jaunais motocikla eksterjers samazina aerodinamisko pretestību par 4%. Uzlabota aerodinamika jeb veids, kādā motocikls šķērso gaisu, ir ārkārtīgi svarīgs, kad runājam par superbaikiem. "Panigale V4" jaunā virsbūve ir ne tikai satriecoša izskata ziņā, bet arī funkcionāla. Mazāka pretestība nozīmē lielāku ātrumu, un vai tieši tā nav lieta, kurā superbaikam vajadzētu būt izcilam?

"Ducati" pilnveidojis braukšanas ergonomiku, lai efektīvāk izmantotu aerodinamiku, vienlaikus uzlabojot arī motocikla vispārējo vadāmību. Sēdeklis ir garāks un platāks, nodrošinot braucējam lielāku kustību brīvību, vienlaikus sniedzot lielāku atbalstu līkumos un bremzēšanas laikā. "Ducati" ir arī pārveidojis degvielas tvertnes dizainu, lai braucēja ceļgaliem būtu vieglāk iegūt saķeri, ieliecoties līkumā vai samazinot ātrumu.

2025. gada "Panigale V4" ir pilnībā jauna bremžu sistēma, tie ir pirmie modeļi, kas aprīkoti ar "Brembo Hypure" priekšējiem bremžu atbalstiem. "Brembo" apgalvo, ka atbalsti ir par 10% vieglāki nekā konkurējošās vienības, un vienlaikus efektīvāk izkliedē siltumu.

"Ducati" ir izstrādājis jaunu elektronikas paketi, kas nodēvēta par "Ducati Vehicle Observer" (DVO). Elektronikas pakete ir veidota "Ducati MotoGP" sacīkšu programmā. DVO, izmantojot informāciju no speciālas platformas, novērtē motocikla jaudu un aprēķina maksimālo slodzi, ko tas var izturēt dažādos braukšanas apstākļos.

Taču ir arī ne tik iepriecinošas ziņas tiem, kuri vēlas izbaudīt motociklu kopā ar kādu pasažieri – "Ducati Panigale V4" standartā ir vienvietīgs. Divvietīgais sēdeklis ir pieejams tikai kā papildaprīkojums.

"Ducati" sola, ka "Panigale V4" dīleru salonos nonāks jau šī gada septembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!