Eiropas Savienība (ES) ir samazinājusi nodokļus Ķīnā ražotiem "lojālo" zīmolu elektromobiļiem. Spēkratiem no autoražotājiem, kuri, pēc ES domām, sadarbojas izmeklēšanā, tiks piemēroti nodokļi 21,3% apmērā, bet pārējiem – 36,3% apmērā, raksta "Reuters".
Tikmēr ir sagatavoti jauni individuāli tarifi vairākiem zīmoliem, tostarp Ķīnas zīmoliem. Ievērojamus atvieglojumus saņēmuši, piemēram, "Tesla", "Volkswagen" meitasuzņēmums SEAT un BMW grupas "Mini".
Eiropas Komisija (EK) šonedēļ publicējusi pārskatītos ievedmuitas nodokļus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem.
Likme "Tesla" elektromobiļiem tika samazināta vairāk nekā uz pusi – no 20,8% līdz 9%. ES pārliecinājās, ka Šanhajā bāzētā "Tesla" rūpnīca "Gigafactory" saņem mazāku atbalstu no Ķīnas iestādēm nekā vietējie zīmoli. Tajā pašā laikā ES nav pilnībā atcēlusi tarifu – "Tesla" iepērk ķīniešu akumulatorus par cenu, kas ir zemāka par tirgus cenu, un tas dod tai konkurences priekšrocības citos tirgos.
BMW elektriskajam "Mini" automātiski tika piemērota visaugstākā 37,6% likme, taču pēc pārskatīšanas tā tika samazināta līdz 21,3%. Arī SEAT uzņēmuma ražotājam elektromobilim "Cupra Tavascan", kas tiek ražots Ķīnā, likme tika samazināta no 37,6% uz 21,3%. Saskaņā ar avotiem nozarē VW koncerns pieprasīs vēl zemāku likmi, raksta "Reuters".
Nedaudz uzlabojušies nosacījumi arī vairākiem "ķīniešiem": BYD maksās 17% iepriekš paziņoto 17,4% vietā, "Geely" – 19,3% iepriekšējo 19,9% vietā. Savukārt SAIC, kam pieder "MG Motor", kā valstij piederošam uzņēmumam nodoklis tiks piemērots ar maksimālo likmi 36,3% apmērā.
Pagaidu nodokļi stājās spēkā 5. jūlijā. EK izmeklēšana tiks pabeigta novembra sākumā, un tad tiks noteikti galīgie tarifi – iespējams, uzreiz uz pieciem gadiem.
Atgādinām, ka ievedmuitu Ķīnā ražotajiem elektromobiļiem šogad ievērojumi pacēlusi arī ASV, nosakot to 100% apmērā. Tādējādi rietumvalstis mēģina nosargāt savus vietējos autoražotājus pret Ķīnas lēto automobiļu invāziju.