Foto: Shutterstock

Trešdaļa (36%) autovadītāju Latvijā par lielāko risku, apmeklējot "pelēkās" zonas auto servisus, uzskata nekvalificētus auto remonta un apkopes speciālistus, liecina auto dīleru tīkla "Moller Auto" veiktā aptauja.

Savukārt 26% respondentu izcēla papildus bojājumus automašīnai, ko varētu radīt šāda servisa apmeklējums. Aptaujā arī secināts, ka 18% respondentu par lielāko risku uzskata neoriģinālās auto rezerves daļas, kas var tikt izmantotas, veicot remontdarbus "pelēkās" zonas auto servisos. Vēl 7% respondentu kā, viņuprāt, lielāko risku "pelēkās" zonas servisos norādījuši apkopes un remontdarbu kavēšanos, kādēļ auto īpašniekam tiek atgriezts vēlāk nekā plānots. 3% aptaujāto uzskata, ka lielākais risks "pelēkās" zonas servisos ir atbilstošu darba instrumentu un aprīkojuma trūkums. Tikpat respondentu norāda, ka viņiem nav uzticības, ka šajos servisos ir atbilstoša auto ķīmisko produktu kvalitāte.

8% respondentu norādījuši vēl citus riskus, piemēram, šajos servisos netiek sniegta garantija par paveiktajiem darbiem; tiek mēģināts pieprasīt vairāk naudas, nekā iepriekš tika paredzēts; tāpat, apmeklējot šādu servisu, nav iespējams pēc tam pierādīt, ka remonts auto vispār veikts.

Vaicāti, kāpēc viņi aizvien izvēlas "pelēkās" zonas servisu pakalpojumus, autovadītāji norādījuši, ka visbiežāk viņi šādu izvēli veic zemāku remontdarbu izmaksu dēļ (88%) un draugu un paziņu ieteikumu dēļ (25%), kā arī servisa atrašanās vietas dēļ (15%). Retāk minēts, ka, viņuprāt, "pelēkās" zonas servisi nodrošina ātrāku apkalpošanu (9%), bet vēl daļa (7%) atzinusi, ka viņiem trūkst zināšanu par riskiem, ko var radīt nesertificēta auto servisa apmeklējums.

"Par auto servisu pakalpojumiem arvien sastopami dažādi mīti, kas bieži vien ir iemesls, kāpēc cilvēki aizvien nokļūst "pelēko" servisu lamatās. Mūsdienās sertificētu servisu pakalpojumi ir kļuvuši cenas ziņā pieejamāki. Modernākās tehnoloģijas, augsta līmeņa speciālisti, kuru zināšanas tiek regulāri pilnveidotas, ļauj veikt auto diagnostiku un remontu daudz ātrāk un efektīvāk. Turklāt, veicot auto remontu uzticamā servisā, tiek fiksēta visa informācija par auto vēsturi, tajā skaitā informācija par veiktajiem remontdarbiem. Tomēr pats būtiskākais – kvalitatīvi apkopts un remontēts auto būs vērtīgāks, kā arī pildīs savas funkcijas, nodrošinot mobilitātes iespējas un drošību uz ceļa," akcentē Izīda Gerkena, "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

"Moller Auto" aptauja tika veikta šī gada jūlijā sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Norstat Latvija". Kopumā aptaujā piedalījās 892 Latvijā dzīvojoši, ekonomiski aktīvi iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem un ar autovadītāja tiesībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!