
Agrāk cilvēki braukšanai pilsētā izvēlējās mazus hečbekus, biznesmeņi brauca ar sedaniem, bet ceļotāji – ar universāļiem. Ģimenes iegādājās minivenus vai mikroautobusus, bet lauksaimnieki, mednieki un visi, kas pārvietojās pa sarežģītu apvidu, pirka apvidniekus. Vienpatņi un jauni pāri deva priekšroku kupejām un kabrioletiem. Tagad, īpaši Latvijā, vērojama īsta mānija pēc spēkratiem ar paaugstinātu klīrensu. Pie mums vislabāk tiek pirkti vidējas klases vidēju gabarītu apvidus auto. No kurienes šī tendence radusies?
Topā ir vidēju gabarītu apvidnieki
Divu desmitgažu laikā auto tirgus ir radikāli mainījies. To apliecina arī Eiropas jauno automobiļu pārdošanas rezultāti. Tieši pirms 20 gadiem Vecajā kontinentā valdīja hečbeki. 2004. gadā vispieprasītākais jaunais modelis bija "Volkswagen Golf", kam sekoja "Peugeot 206" un "307". Tālāk ierindojās "Renault Megane" un "Clio", "Ford Focus" un "Opel Astra".