sieviete auto remonts serviss autobraucēja
Foto: Shutterstock

Itālijas valdība Eiropas Savienības (ES) plānu atteikties no iekšdedzes dzinēju automobiļu tirdzniecības sauc par absurdu. Intervijā izdevumam "Automotive News" Itālijas enerģētikas ministrs Džilberto Piketo Fratīns norādīja, ka šobrīd plānotais jaunu iekšdedzes dzinēju auto tirdzniecības aizliegums 2035. gadā būtu jāmaina, jo "koncepcija ir izgāzusies" un plāns elektrificēt ES ir "pilnīgi absurds" un ir "aizgājis par tālu".

Itālijas amatpersona uzskata, ka stratēģijai jāatspoguļo automobiļu tirgus reālijas. Ražošana ES krītas, bet pieprasījums pēc elektromobiļiem bez valsts atbalsta sarūk, tāpēc 2035. gada iecere būtu jāpārskata ātrāk, nekā plānots. Savukārt Itālijas rūpniecības ministrs Adolfo Urso vispār paziņojis, ka strīdīgā regula jākoriģē 2025. gadā, citādi Eiropas autobūve sabruks.

Itālijas amatpersonu piedāvājums grauj pašu ES būtību, piedāvājot valstīm pašām izlemt, kad ieviest iekšdedzes dzinēju aizliegumu. Tāpat Itālijā vēlas patstāvību ogļskābās gāzes izmešu reglamenta jautājumos. Tomēr šādu pieeju Eiropas Komisija noteikti neatbalstīs, jo katrai valstij automašīnas būs jāsertificē atsevišķi, kas neizbēgami novedīs pie izmaksu pieauguma.

Tomēr gandrīz visi vadošie autobūves koncerni jau ir koriģējuši elektrifikācijas programmu: iekšdedzes dzinēju dzīves ciklu pagarinājuši "Mercedes-Benz", "Volkswagen", "General Motors" un pat "Volvo", kurš viens no pirmajiem savulaik bija paziņojis par pilnīgu pāreju uz elektrību. Ņemot vērā, ka tieši ar fosilo degvielu darbināmās automašīnas nes peļņu Eiropā, itāļu pieeju noteikti atbalstīs kaimiņvalstīs Francijā un Vācijā.

Atgādinām, ka ES jaunus iekšdedzes automobiļus šobrīd plānots aizliegt tirgot no 2035. gada. Vienīgā valsts Eiropā, kur šobrīd praktiski 100 procenti pārdoto jauno automobiļu ir elektrificēti, ir Norvēģija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!