Ķīnas ķīniešu auto
Foto: Shutterstock

Kopš gada sākuma Ķīna ir eksportējusi 4,09 miljonus jaunu automobiļu – par 27 procentiem vairāk nekā analoģiskā periodā pērn, ziņo "Car News China". Augustā vien uz ārvalstīm tika nosūtīti aptuveni 610 000 automobiļu, kas ir par 39 procentiem vairāk nekā pagājušā gada augustā. Visvairāk Ķīnas spēkratu saņem Krievija, kurai ar lielu starpību seko Meksika un Apvienotie Arābu Emirāti (AAE).

Krievija 2024. gada astoņos mēnešos importēja 705 514 Ķīnas automašīnas. Meksika importēja aptuveni uz pusi mazāk – 323 540, savukārt AAE importēja 203 048. Tālāk seko Brazīlija (192 254), Beļģija (182 504), Saūda Arābija (161 261), Apvienotā Karaliste (137 925), Austrālija (118 888), Filipīnas (104 402) un Turcija (95 650).

Krievija augustā veidoja vairāk nekā 19% no Ķīnas automobiļu eksporta, un tās eksporta vērtība bija aptuveni 1,6 miljardi ASV dolāru.

Gandrīz trešdaļa no Ķīnas eksportētajiem automobiļiem ir elektromobiļi. Kopš gada sākuma to apjoms sasniedza 1,39 miljonus vienību, kas ir par ceturtdaļu vairāk nekā gadu iepriekš. Visvairāk Ķīnas elektromobiļu tika eksportēti uz Beļģiju (170 876), Brazīliju (136 112) un Apvienoto Karalisti (88 933). Uz Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju tika piegādāti 41 105 ķīniešu elektromobiļu.

Ķīna joprojām ir arī vislielākais jauno automobiļu tirgus pasaulē, apsteidzot kādreizējo līderi ASV. Šogad jaunu auto realizācija Ķīnā ir pieaugusi par sešiem procentiem, pirmajā pusgadā sasniedzot 14 miljonus pārdotu vienību. ASV tirgū šajā pašā periodā realizēti 7,9 miljoni jaunu automobiļu, kas ir pieaugums par 2,3%. Eiropā pirmajā pusgadā pārdoti 6,9 miljoni jaunu automobiļu (+4,4%), no kuriem 8734 spēkrati (–12,7%) ir realizēti Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!