Foto: Shutterstock

Tuvojoties gada noslēgumam, dažādās nozarēs ir tradicionāli pārskata gada sasniegumus un izceļ labākos spēlētājus dažādos tirgos. Izņēmums nav arī autobūves nozare. Auto apskatnieki un eksperti no dažādām valstīm pulcējas pie apaļā galda, lai analizētu, kuri ražotāji prezentēja visaizraujošākās inovācijas un izraisīja lielākos izrāvienus tirgū. Kādi ir auto apskatnieku un ekspertu pirmie secinājumi?

Galvenā uzmanība pievērsta elektromobiļiem

Tiem, kas seko līdzi jauno automobiļu debijām, vairs nav pārsteigums, ka galvenā uzmanība tiek pievērsta elektriskajiem automobiļiem. Automašīnas bez kaitīgo izmešu emisijas tiek plaši uzskatītas par neizbēgamu gan personīgās, gan komerciālās mobilitātes nākotni. Autobraucēji seko līdzi ziņām par jaunākajiem elektromobiļiem, gaidot aizraujošākās aktualitātes: kad varēs braukt tālāk ar vienu uzlādi, ātrāk uzlādēt akumulatorus un par to visu maksāt mazāk.

Šī tendence skaidri atspoguļojas ietekmīgā britu izdevuma "Auto Express" publicētajos ikgadējo aptauju "Labākais jaunais automobilis" rezultātos. Šis žurnāls izceļas ar to, ka ir viens no pirmajiem, kas paziņo gada labākos automobiļus – parasti jau vasarā.

Turklāt praktiskie modeļi ar labu cenas un kvalitātes attiecību pastāvīgi saņem britu auditorijas atzinību. Nav pārsteigums, ka elektromobiļi pēdējos gados ir iekarojuši šī žurnāla ekspertu simpātijas.

Foto: Publicitātes foto

Šogad izdevums "Auto Express" piešķīra titulu "Gada auto 2024" pilsētas elektromobilim "Citroën ë-C3". Tā uzvara daļēji bija saistīta ar to, ka tas tika atzīts par labāko no cenā pieejamām automašīnām. Tomēr Baltijā populārāki ir lielāki kompaktie vai vidēja izmēra SUV modeļi. Kuri elektromobiļi šogad šajā segmentā atstāja iespaidu?

Franču ražojums gūst britu simpātijas

Vadošo britu auto žurnālu recenzijās liela uzmanība tika pievērsta citam Francijas ražotājam – "Peugeot" – un tā populārā SUV modeļa "3008" elektriskajai versijai, kas ar jaunās paaudzes modeļiem tagad tiek dēvēta par "e-3008".

Šis modelis ir piesaistījis dažādu recenzentu uzmanību, pateicoties tā elegantā dizaina un bāzes versijā piedāvātā akumulatora ietilpības kombinācijai, kas ļauj ar pilnu uzlādi nobraukt solīdu attālumu. Līdz šim franču elektromobiļiem, kas būvēti uz platformām, kuras sākotnēji bija paredzētas iekšdedzes dzinēju modeļiem, bija mazākas baterijas un mērena sniedzamība – līdz 350 kilometriem.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr viss mainījās, kad "Stellantis Group", kam pieder "Peugeot" zīmols, ieviesa jaunas platformas. Ar 73 kWh akumulatora ietilpību jaunais "e-3008" tagad var nobraukt līdz pat 525 kilometriem, tādējādi tieši konkurējot ar tādiem modeļiem kā "Tesla Model Y" (kura bāzes versija nobrauc līdz 455 km ar pilnu uzlādi) un "Kia EV6" (līdz 528 km).

Britu "Carwow" uzslavēja "e-3008" par tā kopējo stilu un augstas kvalitātes interjeru. Recenzenti izcēla arī tā 21 collas izliekto panorāmas ekrānu, kas kopā ar maza diametra stūresratu piešķir automobilim futūristisku noskaņu; un to vēl vairāk pastiprina modernu tehnoloģiju kopums.

Savukārt populārā automobiļu mediju kanāla "Top Gear" recenzenti uzslavēja "e-3008" par tā ievērojamo sniedzamību, grezno interjeru un pārliecinošo braukšanas pieredzi. Viņi atzīmēja, ka ar lielāko 98 kWh akumulatoru franču SUV var nobraukt līdz pat 680 kilometriem, pārspējot daudzus konkurentus savā cenu kategorijā.

Un ko saka Baltijas speciālisti?

Automobiļu recenzents un "Lietuvas Gada auto" vēlēšanu komisijas loceklis Egidijs Babelis izcēla vairākus elektriskos modeļus, kas viņu šogad pārsteidza, tostarp "Renault Scenic E-tech", "Volkswagen ID.7", "KGM Torres EV", "Hyundai Ioniq 5 N" un jau minēto "Peugeot e-3008".

Foto: Publicitātes foto

"Man patika "Renault" elektromobiļa interjers, daudz vietas aizmugurējā sēdeklī, samērā lielais bagāžnieks un tā vadāmības īpašības. Savukārt "Torres EV" balstiekārta labi darbojas uz grants seguma, un tā pievilcīgā cena padara to par vienu no labākajiem elektromobiļiem lauku iedzīvotājiem. "Volkswagen ID.7" ir laba dinamika un degvielas ekonomija, taču daļēji tas ir tāpēc, ka tas nav SUV. Elektromobiļiem virsbūves augstums ir būtisks faktors aerodinamikai," skaidro Babelis.

Foto: Publicitātes foto

Viņš arī atzīmēja, ka sportiskais "Hyundai Ioniq 5 N" atstājis dziļu iespaidu sava piedzīvojumu gara, aizraujošas vadāmības un unikālās pieejas elektromobiļa koncepcijai dēļ. Runājot par "Peugeot e-3008", viņš atzinīgi novērtēja gan tā eksterjera un interjera dizainu, gan ergonomiskos risinājumus, ko franču ražotājs pilnveidojis pēdējo desmit gadu laikā.

Foto: Tavs Auto TV

"Tas patiks tiem, kas novērtē organiskos materiālus, un atmiņā paliks arī skaistais panorāmas ekrāns. Informācijas un multimediju sistēma ir nedaudz sarežģīta, taču programmējamie "i-Toggles" taustiņi, kas ļauj vadītājam ātri iestatīt svarīgākās funkcijas, palīdz glābt situāciju. Plusu piešķirtu arī ergonomikai, labu risinājumu netrūkst," vērtē "Lietuvas Gada auto" žūrijas pārstāvis.

Foto: Publicitātes foto

Arī viens no populārākajiem britu portāliem "What Car?" uzslavēja "e-3008" gudri izstrādāto interjeru. Turklāt britu recenzenti atzīmēja "e-3008" konkurētspējīgo uzlādes ātrumu, kas sasniedz līdz pat 160 kW. Saskaņā ar "evtest.eu" datiem līdzīga izmēra elektromobiļu, piemēram, "Ford Mustang Mach-E" un "Subaru Solterra", uzlādes ātrums sasniedz līdz 150 kW, savukārt "Renault Scenic E-Tech" uzlādējas ar 130 kW.

Apkopojot šā gada elektromobiļu jaunumus, Babelis norāda, ka gandrīz visi ražotāji šobrīd ir laiduši tirgū savus populārākos SUV un krosoveru modeļus. Nākamais solis, viņaprāt, ir aizpildīt atlikušās nepilnības.

"Tagad atgriežas zemāki, klasiskākas formas elektromobiļi, kas piedāvā lielāku veiktspēju, mazāku svaru un labāku vadāmību," prognozē recenzents.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!