Foto: Publicitātes foto

BMW uzskata, ka pāreja uz simtprocentīgi elektriskajiem auto draud ar atkarību no Ķīnas. Ja Eiropa pilnībā atteiksies no iekšdedzes dzinēja automobiļiem, tai būs arvien vairāk jāpaļaujas uz litija jonu akumulatoru piegādēm no Ķīnas, paziņojis BMW vadītājs Olivers Cipse, vēsta aģentūra "Automotive News Europe".

Runa ir par pilnīgu pāreju uz elektriskajiem automobiļiem jauno spēkratu tirgū, ko Eiropas Savienība (ES) plāno veikt līdz nākamās desmitgades vidum. Cipse, tāpat kā vairāki citi ietekmīgi autorūpniecības un politikas pārstāvji, uzskata, ka Eiropa tam nav gatava.

Papildu atkarībai no Ķīnas piegādātājiem pastāv vēl viena problēma, ko apdraud aizliegums tā pašreizējā formā, piebilda Cipse, tā ir ES automobiļu rūpniecības masveida sarukums. Pieprasījums pēc elektromobiļiem Eiropā ir bijis mazāks, nekā gaidīts, un valdības subsīdijas nav bijušas pietiekami efektīvas.

Tirgus atdzišana lika daudziem autoražotājiem samazināt savus elektromobiļu ražošanas mērķus. Tostarp arī "Volkswagen", kas novēroja zemu pieprasījumu pēc "ID.4" un "ID.7" un bija spiests pārdomāt savu "zaļo" stratēģiju.

Arī Itālijas premjerministre Džordža Meloni nesen iestājās pret gaidāmo aizliegumu, nosaucot to par "pašiznīcinošu" vietējai rūpniecībai.

Septembrī pasaulē pieauga elektromobiļu un lādējamo (plug-in) hibrīda automobiļu pārdošanas apjomi. Tas galvenokārt ir Ķīnas nopelns, raksta "Reuters", taču arī Eiropā (piemēram, Lielbritānijā, Itālijā, Vācijā un Dānijā) bija vērojams neliels pieaugums. Tādējādi Ķīnā pieprasījums pēc elektrificētiem automobiļiem palielinājās gandrīz pusotru reizi – līdz 1,12 miljoniem automobiļu, bet Eiropā – par 4,2 procentiem, līdz aptuveni 300 tūkstošiem vienību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!