Ar 14 gadus vecu "Audi" spēkratu, kam iepriekš ne vienā vien servisā diagnostikā tika atklāta pamatīgi bojāta ģeneratora siksna, Rīgā izdevies veiksmīgi iziet tehnisko apskati (TA) bez aizrādījumiem? Kā tas nākas? To skaidro LTV raidījums "Aizliegtais paņēmiens" eksperimentā ar slēpto videokameru.

Raidījuma komanda ar veco "Audi" devās uz vairākiem autoservisiem veikt diagnostiku un saņemt plānoto remontdarbu tāmi. Visos servisos meistari kā būtisku un potenciāli bīstamu bojājumu šim automobilim atklāja pamatīgi bojāto ģeneratora siksnu, kura var plīst jebkurā brīdī, radot bojājumus arī citiem spēkrata tehniskajiem mezgliem.

Foto: LTV

"Aizliegtais paņēmiens" bija izbrīnīts par šādu autoservisu vienprātīgo atzinumu, jo vēl nesen ar šo "Audi" bija braukts uz TA, un tur inspektors par ģeneratora siksnas bojājumu neko neteica. Raidījuma veidotāji nolēma vēlreiz doties uz TA, lai pārliecinātos, vai arī šoreiz inspektors to nepamanīs. Šim nolūkam tika izvēlēta populārā TA stacija Rīgā, Antenas ielā.

Arī šajā otrreizējā TA apmeklējuma reizē "Audi" veiksmīgi izgāja inspekciju un nekādu aizrādījumu par ģeneratora siksnas nodilumu nesaņēma.

Ceļu satiksmes drošības direkcija raidījumam paskaidroja, ka Eiropas Savienības direktīva, kā arī transportlīdzekļu TA noteikumi, ar ko pārņemtas direktīvas prasības Latvijā, neparedz tehniskā stāvokļa vērtējumu ģeneratora siksnai. Tās tehniskais stāvoklis tiek vērtēts tikai divos gadījumos – ja nav pienācīgi nospriegota vai ir tik ļoti bojāta, ka var radīt plīšanas draudus, kas saistīts tikai ar dīzeļmotora pārbaudi. Taču raidījuma eksperimenta "Audi" ir aprīkots ar dīzeļdzinēju, bet "neparedz vērtēt, tomēr, ja saplīst, tad tiek vērtēts".

CSDD valdes loceklis Jānis Liepiņš raidījumam pauda, ka viņam grūti komentēt šo situāciju, neredzot siksnu, "ja mēs redzētu to siksnu virsū uz mašīnas, tad es varētu pateikt – jā, iespējams, darbinieks ir kļūdījies vai ir kaut kāds cits arguments."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!