Vācu autoražotājs "Audi" plāno atlaist ap 4500 darbinieku. Finanšu grūtībās nonākušais "premium" klases zīmols apsver iespēju samazināt darbinieku skaitu par 15%, lai mazinātu izmaksas. Kā vēsta Vācijas izdevums "Manager Magazin", "Audi" centīsies saglabāt darbaspēku, atbrīvojoties no darbiniekiem "netiešajās" jomās, tostarp attīstības jomā. Saskaņā ar provizoriskām aplēsēm četrarpus tūkstošiem cilvēku būs jāmeklē jauns darbs.
Pašlaik "Audi" vadība risina sarunas ar arodbiedrību, lai rastu humānāko risinājumu. Uzņēmums pats gan neatklāj precīzu atlaižamo darbinieku skaitu.
Šī gada trešā ceturkšņa beigās "Audi" ziņoja par satraucošu operatīvās peļņas kritumu. Tā samazinājās par 91 procentu: no 1,178 miljardiem eiro 2023. gada jūlijā-septembrī līdz 106 miljoniem eiro tajā pašā periodā šogad.
Pārdošanas apjoms samazinājās vairākos tirgos, tostarp Vācijā un ASV. Samazinājās arī pieprasījums pēc "Audi" pārvaldītajiem zīmoliem, izņemot "Lamborghini". Visnopietnākais kritums bija "Bentley" markai, pēc kuras pieprasījums samazinājās par 35%.
Problēmu dēļ "Audi" bija spiests slēgt savu rūpnīcu Briselē: tā pārtrauks darbību nākamā gada 28. februārī. Tajā tiek montēts "Q8 e-tron", kā tirdzniecībā arī nevedas tik naski, kā plānots. Uzņēmums ir risinājis sarunas par rūpnīcas glābšanu ar potenciāliem investoriem, tostarp Ķīnas uzņēmumu "Nio", taču rezultāti nav zināmi.
Krīze ir aptvērusi visu "Volkswagen Group" koncernu. Cenšoties ietaupīt naudu, autobūves gigants samazinās algas, atņems darbiniekiem prēmijas un pirmo reizi pēckara vēsturē slēgs rūpnīcas Vācijā. Grūtajā situācijā tiek vainota enerģētikas krīze, Ķīnas autoražotāju dominance un virkne vadības kļūdu.