Tesla crash
Foto: Shutterstock

Amerikas Savienotajās Valstīs ir izpētīta oficiālā valdības statistika par bojāgājušo skaitu avārijās, un tā ir sniegusi negaidītus rezultātus. Izrādās, ka "Tesla" elektromobiļos bojā gājušo negadījumos ir nesamērīgi daudz – divkārt vairāk nekā vidēji citām auto markām valstī. Un šī atšķirība ir vēl lielāka attiecībā uz atsevišķiem auto modeļiem.

Pētījuma dati tika iegūti no valdības datubāzes FARS (U.S. Fatality Analysis Reporting System), ko uztur ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA).

Izlasē iekļauti negadījumi, kas notikuši laikā no 2017. līdz 2022. gadam un kuros iesaistīti tajā pašā laika periodā ražotie transportlīdzekļi, un kuros gājis bojā kāds no tajā braukušajiem. Valsts vidējā letālas avārijas varbūtība ar šiem ievadītajiem datiem bija 2,8 uz miljardu nobraukto kilometru.

Tomēr "Tesla" markas automobiļiem bija vislielākais letālo avāriju skaits valstī – 5,6 uz miljardu nobraukto kilometru, kas ir tieši divkārt vairāk nekā vidēji. Otrajā vietā "antireitingā" ierindojās "Kia" ar 5,5, bet trešajā vietā ar ievērojamu starpību – "Buick" (4,8).

Noskaidrots arī detalizētāks sadalījums pa modeļiem. Lielākais letālo negadījumu skaits ir mazajam apvidniekam "Hyundai Venue": 13,9 letālie negadījumi uz miljardu nobraukto kilometru. Tāpat desmit automobiļu topā ar vislielāko letālo negadījumu skaitu ir "Chevrolet Corvette" (13,6), "Mitsubishi Mirage" (13,6), "Porsche 911" (13,2), "Honda CR-V Hybrid" (13,2), "Tesla Model Y" (10,6), "Mitsubishi Mirage G4" (10,1), "Buick Encore GX" (9,8), "Kia Forte" (8,1) un "Buick Envision" (8,0).

Foto: Publicitātes foto

Vairumam modeļu, kas ierindojušies šajā negatīvajā reitingā, iemesli ir gana skaidri: "Hyundai Venue" (attēlā), "Mitsubishi Mirage" un "Buick Encore GX" ir mazi un lēti automobiļi, kas ir īpaši neaizsargāti sadursmēs ar ASV populārajiem milzīgajiem SUV un pikapiem. Savukārt "Chevrolet Corvette" un "Porsche 911" ir jaudīgi un ātri sportiskie auto – daļa vadītāju vienkārši nespēj tādu novaldīt.

Atrašanās reitinga augšgalā nenozīmē, ka automašīna ir principiāli nedroša vai strukturāli nepilnīga. Piemēram, "Tesla Model Y" ir bagātīgs vadītāja elektronisko asistentu komplekts, un šogad tas pat saņēma apdrošināšanas institūta IIHS apbalvojumu "Top Safety Pick".

Tad kāpēc "Tesla Model Y" iekļuva bīstamāko automobiļu saraksta augšgalā uz ASV ceļiem? Iespējams, tas ir elektromobiļa jaudīgās dinamikas dēļ, kurai ne visi autovadītāji ir gatavi, un autopilota sistēma, uz kuru "Tesla" autovadītāji pārāk paļaujas, bet kura visnepiemērotākajā brīdī var pievilt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!