Gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība "Balta" regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija.
Analizējot 6818 situāciju, kurās šogad klientu automašīnām bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, "Balta" speciālisti atlasījuši biežākos ķibeļu iemeslus elektroauto un iekšdedzes dzinēja automašīnām.
Statistika rāda, ka iekšdedzes dzinēja spēkratiem palīdzība nepieciešama divkārt biežāk, proti, šogad palīdzība bijusi nepieciešama 10,7% apdrošinātajām iekšdedzes dzinēju automašīnām, turpretī elektroauto palīdzība bijusi nepieciešama vien 5,2% gadījumu.
Tomēr šie dati nav viennozīmīgi, jo elektroauto autoparks Latvijā ir krietni jaunāks. "Vidējais apdrošinātais iekšdedzes dzinēja auto ir divas, divarpus reizes vecāks par vidējo elektroauto, tādēļ pašsaprotami, ka palīdzība uz ceļa biežāk būs nepieciešama vecākām automašīnām," skaidro "Balta" transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.
Salīdzinot iemeslus, kādēļ bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, parādās interesantāka aina. Pretēji izplatītam mītam, ka ar elektroauto necik tālu nevar aizbraukt un nāksies palikt ceļa vidū, "Balta" palīdzības uz ceļa dati rāda, ka ar tukšu akumulatoru vai degvielas tvertni uz ceļa proporcionāli apdrošināto automašīnu skaitam gandrīz četrkārt biežāk paliek auto ar iekšdedzes dzinēju.
Iekšdedzes dzinēja automašīnām divkārt biežāk bijusi nepieciešama arī palīdzība, kad tās iestigušas sniegā vai smiltīs. Savukārt bojāta riepa par 10% biežāk gadās elektroauto, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka elektromobiļi gaitas akumulatora dēļ ir smagāki un attiecīgi iebraukšana bedrē var radīt lielākus bojājumus.
"Ir bēdas, kuras uz ceļa var piemeklēt jebkura auto īpašnieku. Bieži vien abu veidu automašīnas nevar turpināt ceļu tehniskas kļūmes dēļ, tāpat vienlīdz bieži abu veidu spēkrati iekļūst ceļu satiksmes negadījumos," novērojumos dalās Liecinieks.
Palīdzība uz ceļa apdrošinātāja klientiem lielākoties nepieciešama, jo gadījusies tehniska kļūme (63%), sabojāta automašīnas riepa (14%) vai noticis ceļu satiksmes negadījums (10%).