Range Rover Electric
Foto: Publicitātes foto

Simtprocentīgi elektriskā apvidnieka "Range Rover Electric" prototipi vienā no planētas karstākajiem reģioniem patlaban aizvada intensīvāko testu programmu, kādu jelkad veicis "Range Rover" automobilis.

Apvienotie Arābu Emirāti ir izmēģinājuma poligons, kur apjomīgajā izstrādes procesā tiek pārbaudīta pirmā pilnībā elektriskā "Range Rover" dzīvotspēja tuksneša tveicē. Milzīgais karstums ir liels izaicinājums gan auto veiktspējai, gan efektivitātei, taču tikai tā ir iespējams pārliecināties, ka piedziņas sistēmas termiskā vadība arī ilgtermiņā darbosies nevainojami un spēs nodrošināt optimālu elektrisko sniedzamību.

Savu jaunāko un viedāko termiskās vadības sistēmu "Range Rover" pārbauda neapskaužami skarbos apstākļos, kur gaisa temperatūra sasniedz un pat pārsniedz 50 grādus pēc Celsija, bet relatīvais gaisa mitrums var būt pat 90 procenti. Klimata kontrolei nav lielāka izaicinājuma par vidi, kādā tiek testēti pilnīgi visi "Range Rover", – lai klientiem nodrošinātu maksimālu komfortu jebkādos apstākļos, testu programma ietver visus iespējamos scenārijus, tostarp dinamisku braukšanu tuksneša kāpās un liegu slīdēšanu saules pielietās pilsētas ielās.

Jaunais "Range Rover Electric" demonstrē iepriekš neredzētu efektivitāti, kas smilšu testā pārspēj jebkura cita "Range Rover" termisko sniegumu. Spītējot visiem apgrūtinājumiem, nepārspējama termiskā kontrole tika nodrošināta visa intensīvā un ilgā tuksneša testa laikā.

Karsts klimats ir viens no vissmagākajiem pārbaudījumiem ikvienam elektroauto, jo nākas gan dzesēt salonu, gan vienlaikus arī nodrošināt optimālu akumulatora veiktspēju. Taču tie nav vienīgie izaicinājumi – lai pārliecināti nelielā ātrumā virzītos pa smiltīm, nepieciešama kontrolēta griezes momenta pārdale. "Land Rover" testi rāda, ka šajā klimatā, atkārtoti braucot 100 metrus augstā smilšu kalnā, "Range Rover Electric" veiktspēja ir līdzvērtīga iekšdedzes dzinēja analogiem.

"Range Rover Electric" jaunā "Intelligent Torque Management" sistēma riteņu izbuksēšanu deleģē katram elektriskās piedziņas kontroles modulim atsevišķi. Tā rezultātā katra riteņa reakcijas laiks samazinās no aptuveni 100 milisekundēm līdz 1 milisekundei, un "Range Rover Electric" pārliecinoši jūtas pat smalku smilšu kāpās.

Albadajera tuksnesī pie Šārdžas starp safrāna krāsas kāpām stalti slejas arī Lielā sarkanā. Tas ir 100 metrus augsts dabas veidojums, kas regulāri pulcē apvidus braukšanas entuziastus. Visiem "Range Rover" automobiļiem Lielā sarkanā jāuzveic piecas reizes, turklāt bez mazākā veiktspējas pasliktinājuma. Tikai tad automobiļi ir gatavi nākamajai izmēģinājumu fāzei. "Land Rover" norāda, ka "Range Rover Electric" Lielās sarkanās kāpas testu paveica lieliski.

"Range Rover Electric" pārdošanā nonāks nākamgad.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!