Kuldīgas tilts Kuldību Mercedes-Benz E-klase Latvijas karogs karogi
Foto: Publicitātes foto

Ja neskaitām luksusa klases modeļus, kas ir ļoti dārgi, ekskluzīvi un retāk sastopami, tad "premium" klases auto modeļus var redzēt ikdienā uz ielām. Gan jaunākās tehnoloģijas, gan vairāk ērtības vadītājam un pasažieriem, gan izsmalcinātāk veidots salons, gan jaudīgāki dzinēji – tie ir galvenie trumpji šī segmenta modeļos.

Taču visvairāk "premium" segmentu atšķir tas, ka ražotājs īpašu uzmanību veltījis pat mazākām detaļām, piemēram, slēdžos un dažādu funkciju vadības ierīcēs. "Latvijas Gada auto 2025" ar "premium" segmenta modeļiem piedalās "Audi", "Lexus", "Mercedes-Benz", "Porsche" un "Volvo".

Audi Q6 e-tron

"Q6 e-tron" modelis ir būvēts uz pavisam jaunajās PPE (Premium Platform Electric) platformas, kas izstrādāta kopā ar "Porsche". Tā piedāvā kompaktākus taču efektīvākus elektromotorus, 800 voltu arhitektūru un uzlādes jaudu līdz 270 kW.

Foto: Publicitātes foto

"Audi Q6 e-tron" aprīkots ar 100 kWh bateriju un vienu vai diviem elektromotoriem atkarībā no versijas, aizmugures vai pilnpiedziņu un ar jaudu 301, 382 vai 483 ZS, bet enerģijas patēriņš tam ir no 16,5 kWh/100 km, solot pat 641 km sniedzamību ar vienu uzlādi. "Q6 e-tron" modeļa ārienē un salonā redzama jaunā markas dizaina valoda. Cenas no 72 700 līdz 99 000 EUR, taču ar greznāku papildaprīkojumu jau virs 100 tūkstošiem.

Audi Q7

Otrs "Audi" modelis ir modernizētais "Q7", kuru šajā paaudzē zinām jau deviņus gadus, tomēr tas ir gan vizuāli, gan tehnoloģiski atsvaidzināts. Būtiskākie jaunumi izskatā ir buferos un lukturu segmentējumā, kā arī jauna virsbūves krāsu un riteņu disku izvēle. Savukārt no tehnoloģijām – lāzera starmeši un uzlabota braukšanas asistentu darbība.

Foto: Publicitātes foto

"Q7" konkursā piedalās ar lādējamā hibrīda versiju, kam kopējā jauda ir 490 zirgspēki. Bet jaudas agregātu klāstā ir arī benzīna un dīzeļdzinēji ar jaudu no 231 līdz 500 ZS. "Q7" var lepoties ar plašu un komfortablu salonu, tai pat laikā tam ir precīza vadāmība, kas rada sajūtu, ka brauc ar krietni mazāku auto. Cenas no 71 200 līdz 98 100 EUR, bet arī "Q7" atkarībā no aprīkojuma var maksāt krietni virs 100 000 EUR.

Lexus LBX

Lai gan "LBX" ir markas mazākais modelis, tas sniedz citiem "Lexus" modeļiem raksturīgo sajūtu par augstvērtīgu uzbūvi, izmantotajiem apdares materiāliem un komfortu, kā arī priecē ar gaumīgu izskatu. Auto aprīkots ar 136 ZS pašuzlādes hibrīdu vienas ass piedziņas vai pilnpiedziņas versijās. "LBX" maksā no 35 600 līdz 41 700 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Mercedes-Benz E-klase

Jaunās paaudzes E-klases modelis pieejams ar plašu dzinēju klāstu – no dīzeļa un benzīna dzinējiem līdz dīzeļa un benzīna lādējamajiem hibrīdiem ar jaudu no 204 ZS līdz pat 612 ZS. E-klases pūrā ir priekšzīmīgs komforts, plašs klāsts ar modernām tehnoloģijām un augstvērtīgi veidots salons. Tā bāzes cenas ir no 66 187 līdz 113 377 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Porsche Macan

"Porsche Macan" savā jaunākajā paaudzē ir kļuvis par elektromobili. Arī tas (tāpat kā "Audi Q6") veidots uz jaunās PPE platformas. Tam ir 100 kWh akumulators un četras jaudas versijas no 360 ZS līdz 639 ZS. Uz "Latvijas Gada auto 2025" atvests "Macan 4" ar 408 ZS, kas ar vienu uzlādi spēj nobraukt 516-613 km. "Macan" piemīt markai raksturīga stingra un precīza vadāmība. Modeļa bāzes cenas ir no 84 100 līdz 113 377 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Sabiedrībā ir izveidojies noteikts priekšstats par to, kuri ir "premium" auto zīmoli, ko arī atspoguļo šo zīmolu modeļu klāsts. Tomēr arvien biežāk robeža starp "premium" un pārējiem auto ražotājiem kļūst izplūdušāka. Ievērojamus, tehnoloģiski augstvērtīgus un detaļās nostrādātus modeļus, rada arī zīmoli, kas pārsvarā piedāvā vienkāršākus un cenā pieejamākus auto. Tādi starp "Latvijas Gada auto 2025" pretendentiem ir "Kia", "Toyota" un "Volkswagen", kas nav iekļauti "premium" kategorijā.

Kia EV9

"EV9" ir lielākais elektriskais auto šī gada konkursā un starp lielākajiem Latvijas auto tirgū. Tam ir septiņas sēdvietas, ļoti plašs salons un savam izmēram iespaidīga dinamika un vadāmība. Šis pilnpiedziņas apvidus auto ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 380 ZS, un 99,8 kWh bateriju, solot nobraukt līdz 505 km ar vienu uzlādi kombinētajā ciklā. Latvijā tas pieejams tikai vienā – visbagātīgākajā komplektācijā par 89 990 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Toyota Camry

Jaunais "Toyota Camry" Eiropā kļūs par salīdzinoši lielu retumu, jo te to varēs iegādāties vien Baltijā, Polijā, Čehijā, Slovākijā un Ungārijā. Jaunajā paaudzē šim modelim ir izskatīgāks un augstvērtīgāks salona iekārtojums un nosvērtāka āriene. "Camry" tiek piedāvāts tikai 2,5 litru benzīna pašuzlādes hibrīda versijā ar 230 ZS jaudu. Degvielas patēriņš tiek solīts zem 5 litriem uz 100 km. Cenas no 38 600 līdz 46 500 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Volkswagen ID.7

Elektriskais "ID.7" modelis pēc izskata atgādina sedanu, bet patiesībā ir liftbeks – tādējādi praktiskāks. Modelim raksturīgs minimālistisks, bet gaumīgs dizains, plašs salons un augsts braukšanas komforts. Tas tiek piedāvāts ar 77 vai 88 kWh akumulatoru un 286 vai 340 ZS jaudu. Turklāt ražotājs sola sniedzamību līdz pat 709 km ar vienu uzlādi. "ID.7" standarta komplektācijās maksā no 61 970 līdz 70 960 EUR.

Foto: Publicitātes foto

Pērn par uzvarētāju nominācijā "Latvijas Premium auto 2024" kļuva modernizētais "Porsche Cayenne" apvidnieks, savukārt par "Latvijas Gada auto 2024" kļuva "Nissan X-Trail".

"Latvijas Gada auto 2025" titula ieguvējs un atsevišķo nomināciju uzvarētāji tiks paziņoti svinīgā ceremonijā ceturtdien, 12. decembrī, no pulksten 19, ko varēs skatīties arī video tiešraidē portālā "Delfi".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!