Sarežģītās finansiālās situācijas dēļ Japānas autoražotājs "Nissan" var beigt pastāvēt – tas var notikt 12-14 mēnešu laikā. Šādu prognozi laikrakstam "Financial Times" izteica viens no japāņu zīmola augstākā līmeņa vadītājiem. Pēc eksperta domām, zīmols spēs izdzīvot tikai tad, ja tam izdosies atrast investorus, kas varētu būt bankas vai lielas apdrošināšanas grupas. Pretējā gadījumā "Nissan" marku var pārņemt citi autoražotāji.
Uzņēmuma finansējuma trūkums kļuva akūts pēc tam, kad "Renault" nolēma samazināt savu līdzdalību "Nissan", samazinot savu akciju īpatsvaru ražotājā līdz 40 procentiem. Iepriekš tie bija 46 procenti. Papildus investīciju piesaistei no bankām un apdrošināšanas grupām zīmola vadība apsver iespēju pārdot daļu no savām "Honda" akcijām.
Jāatzīmē, ka agrākais "Renault-Nissan-Mitsubishi" grupas vadītājs Karloss Gosns sacīja, ka "Honda" nākotnē ir spējīga absorbēt savus partnerus. Toreiz augstākā līmeņa vadītājs sacīja, ka trīs Japānas ražotāju apvienošanās varētu būt daļa no "Honda" plāna, kas paredz mazāku zīmolu pārņemšanu.
"Nissan" piedzīvo kritisku finanšu krīzi, jo ievērojami samazinās pārdošanas apjomi, īpaši Ziemeļamerikas tirgū. Automašīnas tiek pārdotas ar zaudējumiem, ražošana ir samazināta par 20%, un "Nissan" ir paziņojis, ka atlaiž 9000 darbinieku. Lai glābtos, "Nissan" ir pārdevis arī trešdaļu no savām "Mitsubishi" akcijām.
Novembrī "Nissan" paziņoja, ka tā operatīvā peļņa trešajā ceturksnī ir samazinājusies par 85%, bet tā neto zaudējumi sasniedza 9,3 miljardus jenu (58 miljonus eiro). Konsolidētā darbības peļņa sešos mēnešos, kas beidzās septembrī, samazinājās par vairāk nekā 90% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn.
"Nissan" apvienošanās ar "Honda" nav nemaz tik nereāla – abi autoražotāji nesen vienojās ar "Mitsubishi" par ilgtermiņa sadarbību elektromobiļu izstrādē. Nozares eksperti apgalvo, ka abu uzņēmumu apvienošanās nāktu par labu gan "Honda", gan "Nissan", apvienojot resursus, lai radītu labākus automobiļus, kā arī risinātu ar tirgu saistītas problēmas, kurā pamatīgu spiedienu sāk radīt Ķīnas autoražotāji. Tomēr šāda iespēja joprojām ir spekulatīva, jo "Nissan" būs jāpārvar finansiālās grūtības, kas uzņēmumu ir novedušas uz bankrota sliekšņa.
"Nissan" nākotne joprojām ir neskaidra. Lai gan notiek izmaksu samazināšana un pārstrukturēšana, nozares analītiķi ir vienisprātis, ka drosmīgi lēmumi, piemēram, jauna investora atrašana vai apvienošanās ar "Honda", var būt vienīgais reālais izdzīvošanas ceļš.