Renault Scenic E-Tech
Foto: Publicitātes foto

Par "Latvijas Gada Elektroauto 2025" kļuvis "Renault Scenic E-Tech", fināla balsojumā apsteidzot "Peugeot e-3008" un "Volvo EX30". Tas tika noskaidrots aizvadītā gada nogalē "Latvijas Gada auto 2025" svinīgajā apbalvošanas ceremonijā, kurā galvenā titula laurus plūca "Škoda Kodiaq".

"Renault Scenic" piektajā paaudzē vairs nav līdz šim ierastais minivens, bet gan apvidnieks jeb, kā tagad moderni teikt – krosovers –, turklāt tikai ar elektrisko piedziņu.

Modelis tiek piedāvāts divās jaudas un akumulatora versijās. Viena ir ar 60 kWh (neto) akumulatoru un 170 ZS jaudu, kas maksā no 44 190 EUR. Otra versija ar 87 kWh bateriju un 220 ZS jaudu maksā no 49 090 EUR "Techno" vai no 52 090 EUR bagātīgākajā "Iconic" komplektācijā.

Ar mazāko akumulatoru "Renault Scenic E-Tech" spēj nobraukt līdz 430 kilometru ar vienu uzlādi, bet lielākais akumulators ļaus nobraukt līdz pat 625 kilometrus. Šis elektromobilis atbalsta uzlādi ar jaudu līdz 150 kW.

"Renault Scenic E-Tech" stiprās puses joprojām ir plašs un pārdomāti iekārtots salons, gaitas komforts, viena no labākajām multimediju sistēmām nozarē (pateicoties "Google" operētājsistēmai), bagātīgs aprīkojums un prāvs iespējamais nobraukums ar pilnu uzlādi.

Tomēr prasīgāki autovadītāji varētu vēlēties precīzāku un azartiskāku vadāmību, arī pārredzamība uz aizmuguri varēja būt labāka, savukārt papildu aprīkojumā netiek piedāvātas adaptīvās LED matricu gaismas – ir tikai "Full LED" ar automātisko tālo gaismu funkciju.

Savu viedokli par "Renault Scenic E-Tech" elektromobili pauž arī "Latvijas Gada auto 2025" žūrijas biedri. Sandris Metuzāls, "Jauns" autožurnālists: "Ļoti praktisks elektromobilis, arī izskatās tīri tā neko. Ietilpīgs, ērts un ar pietiekami lielu bateriju, lai varētu bez īpašiem kreņķiem braukt kaut kur tālāk par Kuldīgu. Apdare kvalitatīva, arī regulējumu pogu un centrālā displeja funkciju sadalē ir izdevies atrast saprātīgu balansu – biežāk lietojamās funkcijas, kā klimata kontroles regulējumi, atstātas fizisko pogu ziņā, bet detalizētāki iestatījumi ir caur ekrānu, turklāt "Renault" izmantotā ekrāna izvēlne, manuprāt, ir viena no loģiskākajām un vieglāk uztveramajām."

Jānis Bite, saimniecības pārvaldes vadītājs, "Latvijas Valsts meži": ""Renault Scenic E-Tech" sniedz ļoti patīkamas sajūtas. Tas ir elegants gan no ārpuses, gan salons sagādā baudu acīm. Un ne tikai salona izskats, bet arī tā saturs – "Google" klātesamība ļauj justies ierasti un rīkoties ātri ar zināmām lietotnēm auto borta datorā. Jā, un šis auto dators strādā tiešām ātri – nav jūtamas aizkavēšanās, pat maršruti "Google Maps" tiek aprēķināti un parādīti neticami ātri. Protams, tiešsaistes sastrēgumu atainojums ir tas, kas man personīgi patīk vislabāk, un ļauj izvēlēties brauciena maršrutu pašam, turklāt bez navigācijas palīdzības. Digitālā atpakaļskata kamera un panorāmas stikla jumts arī ir noderīgas lietas.

Šobrīd modē ir ilgtspējas rādītāji, un ražotājs ar tiem lepojas. Vismaz 22% "Scenic E-Tech" modelī izmantoto materiālu nāk no pārstrādātiem avotiem, kā arī 90% vēlāk varēs pārstrādāt un izmantot atkal. Bet par modi svarīgākas lietas ir uzlādes ātrums un akumulatora ietilpība, un abas šīs svarīgās lietas ir līmenī. 22 kW uzlādes jauda maiņstrāvas režīmā ir nepieciešamība pie tik liela akumulatora ar izmantojamām 87 kWh. Siltā laikā tas sola krietnus 600 km, kas manis lietotajam "VW e-Golf" ar 200 km sniedzamību liek justies kā elektromobilitātes vectētiņam. 150 kW jaudas lādēšana līdzstrāvas lādētājos arī vairs nav nekāda teorija – lieljaudas uzlādes iekārtas Latvijā parādās kā sēnes pēc lietus. Tas viss padara elektroauto izmantošanu ar milzīgu "+" zīmi!"

Toms Timoško, "Klubs" auto žurnālists: ""Renault" skatās uz priekšu, vienlaikus neaizmirstot arī par veiksmīgo modeļu pagātni. Jau iepriekš "Megane E-Tech" uz mums atstāja ļoti labu iespaidu, tomēr "Scenic" to pārtrumpo gan sniedzamības, gan ietilpības ziņā. Tas ir plašs, salīdzinoši viegls un pietiekami izskatīgs elektroauto, kas ar vienu uzlādi spēj mērot garas distances. Ne velti tas kļuvis par labāko Eiropā (2024. gada pavasarī tas izcīnīja "Eiropas Gada auto 2024" galveno titulu).

Senā pagātnē tie laiki, kad "Renault" salona apdare līdzinājās dzīvošanai skārda bundžā. Jaunajos modeļos izmantoto materiālu kvalitāte sasniegusi līmeni, kādu iepriekš varējām redzēt tikai divkārt dārgākos automobiļos. Raupja plastmasa aizstāta ar mīkstākām virsmām, turklāt sēdekļiem ir pat masāžas funkcija. Lai arī sēdekļi nav vairs tik transformējami kā agrāk, praktiskie risinājumi nav pavisam aizmirsti. Ja aizmugurē sēž divi cilvēki, centrālais roku balsts kalpo ne tikai kā vieta, kur atstutēt rokas, bet arī novietot dzērienus, uzlādēt viedierīces un uzglabāt dažādas sīklietas. Ikdienā tas nav būtiski, taču ceļojumā šis ir ērts risinājums – tik funkcionālu roku balstu nenākas redzēt bieži. Tā vien šķiet, ka telefona un planšetdatora statīvs šajā roku balstā radīts, lai nodarbinātu jaunākos braucējus. Tāpat šeit ir arī tā saucamais slēpju caurums, kas savieno bagāžnieku un salonu. Svarīgi, ka bez īpašas cenšanās vidējais enerģijas patēriņš bija līdzvērtīgs ražotāja norādītajam 16,8 kWh/100km."

Konkurss "Latvijas Gada auto" notiek 26. reizi kopš 1998. gada, un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, autoražotāju un mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!