MISC 2.0 - 21669
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

"Tesla" ir sākusi zaudēt klientus. Aizvadītajā gadā amerikāņu elektromobiļu ražotājs pārdevis mazāk automobiļu nekā gadu iepriekš, tādējādi piedzīvojot realizācijas kritumu pirmo reizi vairāk nekā 10 gadu laikā.

Kompānija publicējusi ziņojumu par pārdošanas apjomiem 2024. gada pēdējā ceturksnī. Tas izrādījās rekordliels: "Tesla" pārdeva 495 570 automobiļus, kas ir vairāk nekā trešajā ceturksnī. Tomēr uzņēmumam neizdevās sasniegt savu mērķi – pārdot vairāk nekā 1,8 miljonus automobiļu visā pasaulē gada laikā. Tas piegādāja 1 789 226 automobiļus – mazāk nekā 2023. gadā. Tas ir pirmais "Tesla" gada pārdošanas apjomu samazinājums vairāk nekā 10 gadu laikā.

Lielākā daļa 2024. gadā pārdoto elektromobiļu – 1 704 093 vienības – ir "Model Y" un "Model 3". Tas nozīmē, ka "Model S", "Model X" un "Cybertruck" kopā veido mazāk nekā piecus procentus no "Tesla" pārdošanas apjoma.

Samērā vājais gada rezultāts ietekmē jau tā krītošās akcijas cenas. "Tesla" vērtspapīru cena no janvāra otrās līdz trešajai dienai samazinājās par 6,8%, un pēdējās piecās dienās kumulatīvi nokritās no 465 līdz 375 dolāriem par akciju.

Tomēr "Tesla" vadītājs Īlons Masks ir optimistiski noskaņots par nākotni: viņš prognozē, ka 2025. gadā pārdošanas apjomi pieaugs par vairāk nekā 20%. Tam vajadzētu palīdzēt "Project Juniper" – atjauninātā vislabāk pārdotā "Model Y" versija, kas lielākajā daļā tirgu parādīsies tuvākajos mēnešos.

"Tesla" ir arī apstiprinājusi, ka 2025. gada pirmajā pusgadā ieviesīs elektromobili, kura cena nepārsniegs 30 000 ASV dolāru. Iespējams, lai iepriecinātu investorus, Maskam nāksies atkāpties no plāna padarīt "budžeta" automobili pilnībā autonomu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!