Rumāņu autoražotāja "Dacia" hečbeks "Sandero" joprojām ir dižpārdoklis Eiropas jauno automobiļu tirgū, pārdošanas apjomos pārspējot leģendāro "Volkswagen Golf" modeli.
Pētījumu uzņēmums "JATO Dynamics" apkopojis novembra rezultātus. Kopējais jaunu vieglo automobiļu pārdošanas apjoms Eiropā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 1,7%. Tomēr dažās valstīs kritums ir lielāks: Francijā reģistrēto automobiļu skaits samazinājās par 12,7%, bet Itālijā – par 10,8%.
Pārdotākā automobiļa titulu jau otro mēnesi pēc kārtas iegūst "Dacia Sandero", un tas pretendē kļūt par absolūti pārdotāko automobili 2024. gadā. Par šo titulu "Sandero" cīnās ar "VW Golf", kas pagaidām ir otrs pārdotākais jaunais modelis Eiropā.
Pārdotākais Eiropas automobilis 2023. gadā bija "Tesla Model Y" (251,6 tūkstoši vienību), taču amerikāņu zīmols šogad panākumus neatkārtos. Lielākais pārdošanas apjoma pieaugums tika reģistrēts "VW Tiguan", "Peugeot 208", "Toyota Yaris" un "VW T-Roc".
Saistībā ar "Tesla Model 3" neveiksmīgajiem realizācijas rādītājiem ražotāju kopvērtējumā amerikāņu zīmols atkāpās uz otro desmitnieku, un novembrī pirmo piecu zīmolu vidū ir VW (117 000 pārdotu vienību), "Toyota" (75 000), "Škoda" (68 000), BMW (68 000) un "Mercedes-Benz" (62 000).
Elektromobiļu un hibrīda automobiļu tirgus daļa lēnām pieaug, un gada laikā tā palielinājās no 17,0% līdz 17,4%. Interesanti, ka pieprasījums pēc šāda tipa automobiļiem strauji pieaug Lielbritānijā (+58%), Nīderlandē (+44%) un Norvēģijā (+30%), bet strauji samazinās Francijā (-25%) un Vācijā (-22%).
Novembrī Ķīnas autoražotāji Eiropā pārdeva vairāk nekā 24 000 automobiļu, taču šajā rezultātā ir ņemti vērā arī "Volvo", "Lotus" un "Polestar" pārdošanas apjomi. "Leapmotor" (+296%), BYD (+127%) un "Xpeng" (+93%) piedzīvo strauju izaugsmi zema bāzes skaitļa dēļ iepriekšējā gadā.