Ford Mustang un Mach-E
Foto: Publicitātes foto

Elektriskais "Ford Mustang Mach-E" pēc 2024. gada pārdošanas datiem izrādījās veiksmīgāks nekā "īstais" iekšdedzes dzinēja "Mustang". Traicionālo "Mustang" modifikāciju pārdošanas apjoma kritums ceturtajā ceturksnī radīja pārsteigumu: gada beigās šī paša modeļa nosaukuma elektriskais apvidnieks bija augstāk "zilā ovāla" reitingā.

Pagājušajā gadā "Ford" pārdeva 44 tūkstošus tradicionālo "Mustang" (-9,5% salīdzinājumā ar 2023. gadu). Savukārt "Mustang Mach-E" pārdošanas apjoms sasniedza 51,7 tūkstošus vienību (+26,9%), un analītiķi uzskata, ka šogad šī starpība tikai palielināsies.

Aizvadītā gada sākumā klasiskā "Ford Mustang" pārdošanas apjomu kritumu bija grūti prognozēt, jo tā galvenie konkurenti ("Dodge Challenger" un "Charger", kā arī "Chevrolet Camaro") tika izņemti no ražošanas. Tomēr samērā milzīgie uzcenojumi "Mustang" modelim un bāzes versiju grūtā pieejamība dīlercentros noveda pie pieprasījuma krituma.

"Ford Mustang Mach-E" panākumi ir izskaidrojami ar lētu līzingu: elektromobiļa noma ir daudz izdevīgāka. Tāpat pircējus piesaistīja cenu samazinājums: apvidnieka cena samazinājās no 42 tūkstošiem ASV dolāru līdz 38,5 tūkstošiem ASV dolāru (neskaitot nodokļu atvieglojumus). Interesanti, ka elektriskais apvidnieks ir vecāks par tradicionālā "Mustang" versiju: tas debitēja 2021. gadā un faktiski visu šo laiku nav mainījies.

"Ford" tirgotājiem ir par ko padomāt, jo klasiskais "Mustang" uzrādīja vienu no sliktākajiem pārdošanas rezultātiem savā 60 gadu vēsturē. Tomēr F-sērijas pikapi joprojām "pelna naudu" portfelī: gada laikā visās modifikācijās pārdoti 765 tūkstoši vienību (+2%), un kopējais pārdoto "Ford" automobiļu skaits palielinājās par 3% – līdz 1,974 miljoniem eksemplāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!