Foto: Latvijā ieradies jaunais "Audi A5"
Foto: Publicitātes foto

Latvijas tirgū ir ieradies jaunais "Audi A5", kas ir jaunākās paaudzes modelis pazīstamajam "A4". Tas apvieno gandrīz trīs gadu desmitus ilgās "Audi A4" tradīcijas ar "A5 Sportback" dizainu un modernākajām tehnoloģijām.

Jau rakstījām, ka līdz ar modeļu klāsta paplašināšanu "Audi" pērn pārstrukturējis modeļu nosaukumus. Skaitļi modeļu nosaukumos palīdzēs atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinēju modeļus. Turpmāk ar pāra numuriem apzīmēs elektriskos modeļus, bet ar nepāra numuriem – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem.

Jaunais "Audi A5" aprīkots ar jaunākās paaudzes digitālo vadības koncepciju jeb digitālo skatuvi. Standarta aprīkojumā ietilpst 11,9 collu digitālās vadītāja informācijas sistēmas ekrāns un 14,5 collu MMI skārienjutīgais displejs, kas piedāvā intuitīvu vadību un pielāgojamību. Papildu aprīkojumā pieejamais priekšējā pasažiera displejs nodrošina vēl lielāku digitālo integrāciju.

Jaunajā modelī ir iekļauta jaunākā "E³ 1.2" elektroniskās arhitektūras versija, kas nodrošina ātrāku un efektīvāku automobiļa vadības sistēmu darbību. Standarta aprīkojumā ietilpst plašs vadītāja asistentu klāsts, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole un joslas uzturēšanas palīgsistēma.

"Audi A5" ir pirmie modeļi, kas ražoti uz "Premium Platform Combustion" (PPC) platformas, nodrošinot optimālu svara sadalījumu un precīzu, vieglu un lielākoties neitrālu vadāmību. Modeļa šasija un stūres sistēma ir izstrādāta, lai piedāvātu lielāku braukšanas komfortu. Izvēloties papildaprīkojuma balstiekārtu ar adaptīvajiem amortizatoriem, ir iespēja nodrošināt ievērojami plašākas vadāmības variācijas starp komfortu un sportiskumu.

Dzinēju piedāvājums ir plašs, sākot no ekonomiskajiem 2.0 TFSI un 2.0 TDI motoriem līdz augstas veiktspējas 3.0 litru V6 TFSI dzinējam "Audi S5" versijā. Dzinēju klāstu ievada 2.0 TFSI ar 150 ZS jaudu – TFSI motors ir aprīkots ar turbīnu, kurai ir mainīga ģeometrija (VTG) un kas darbojas ar modificētu sadegšanas procesu. Savukārt 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 204 ZS jaudu piedāvā augstu griezes momentu un zemu degvielas patēriņu.

Sportiskā versija "Audi S5" izceļas ar jaudīgo 3.0 litru V6 TFSI motoru ar 367 ZS jaudu. Pateicoties jaunajai "MHEV plus" tehnoloģijai, šis dzinējs sniedz gan lielāku jaudu, gan efektīvāku enerģijas izmantošanu. Rekuperācijas sistēma ļauj dzinējam atgūt enerģiju, uzlabojot degvielas ekonomiju. Pilnveidotā balstiekārta un adaptīvie amortizatori nodrošina precīzu vadību un pielāgošanos dažādām ceļa situācijām.

Latvijā jaunais "Audi A5 Sedan" maksās no 44 400 eiro, bet "A5 Avant" – no 46 300 eiro. Tomēr līdz janvāra beigām jaunie "Audi A5" modeļi ir pieejami ar iepazīšanās cenu no 38 600 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!