Pašlaik notiekošajā Briseles starptautiskajā autoizstādē prestižā konkursa "Eiropas Gada auto" organizatori paziņojuši šī gada uzvarētāju, par kuru kļuva jaunais "Renault 5", kas pārspēja citus pretendentus septiņu finālistu konkurencē.
Tādējādi "Renault" šo prestižo titulu izcīna jau otro gadu pēc kārtas, pērn triumfējot ar "Scenic E-Tech". Tā ir tikai otrā reize konkursa 62 gadu vēsturē, kad kāda marka "Eiropas Gada auto" titulu izcīnījusi divus gadus pēc kārtas, iepriekš to izdevās izdarīt itāļu autoražotājām "Fiat", 1995. gadā uzvarot ar "Punto" modeli, bet 1996. gadā ar "Bravo".
"Renault 5" un tā sportiskā modifikācija "Alpine A290" žūrijas balsojumā, ko veido 60 autožurnālisti no 23 Eiropas valstīm, saņēma 353 punktus, pārspējot otrās vietas ieguvēju "Kia EV3" par 62 punktiem (291 punkts). Balsojuma pirmo trijnieku noslēdz "Citroen e-C3" (215). Ceturtajā vietā palika "Hyundai Inster" (172), piektajā – "Dacia Duster" (168), sestajā – "Cupra Terramar" (165), bet fināla septiņnieku "Eiropas Gada auto 2025" žūrijas balsojumā noslēdz "Alfa Romeo Junior" (136). Šie septiņi finālisti tika izvēlēti no 48 jaunākajiem auto modeļiem.
"Renault 5 E-Tech" ir ideoloģiskais pēctecis tāda paša nosaukuma klasiskajam modelim, kas tika ražots no 70. gadu sākuma līdz 90. gadu vidum. Atšķirībā no priekšteča jaunais "Renault 5", tāpat kā pagājušā gada uzvarētājs "Scenic E-Tech", ir pieejams tikai un vienīgi kā simtprocentīgi elektrisks automobilis.
Jaunā modeļa trumpis ir tā retro stila dizains, kas līdzinās klasiskajam modelim. Pircēji var izvēlēties kādu no diviem akumulatoriem: 40 kWh akumulatoru un 120 ZS motoru ar sniedzamību līdz pat 300 km (WLTP režīmā) vai 52 kWh akumulatoru un 150 ZS dzinēju ar sniedzamību līdz pat 400 km. Abu veidu akumulatoriem ir siltumsūknis, kas regulē akumulatora temperatūru, lai uzlabotu veiktspēju un uzlādēšanas procesu.
Tāpat tam ir virkne modernu tehnoloģiju, piemēram, iebūvēta "OpenR Link" sistēma ar "Google" saskarni un V2G funkcija (Vehicle-to-Grid jeb no automobiļa elektriskajā tīklā). Visām versijām standartā ir 18 collu riteņi un 10,1 collas centrālais ekrāns, brīvroku piekļuve un iedarbināšana, bezvadu saderība ar "Android Auto" un "Apple CarPlay", elektriskā stāvbremze un LED priekšējie lukturi ar automātisko tālo gaismu slēdzi.
"Renault 5" sākuma cena Latvijā ir 27 290 eiro, pirmie klienti savus spēkratus saņems pavasarī.
Atgādinām, ka analoģiskā konkursā Latvijā galveno titulu "Latvijas Gada auto 2025" izcīnīja "Škoda Kodiaq".