"Møller Baltic Import", "Audi" automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī "Volkswagen" (VW) importētājs Baltijas valstīs, 2024. gadā klientiem ir piegādājis teju 11 000 automašīnu, kas ir par 16% vairāk nekā pērn.
2024. gads bija arī rekordgads noslēgto līgumu ziņā, ar divreiz lielāku apjomu nekā pērn. Savukārt 2025. gads ir sācies ar rekordlielu pasūtījumu skaitu, kas ļaus arī šogad sasniegt ievērojamus rezultātus.
"Aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs visiem "Møller Baltic Import" pārstāvētajiem zīmoliem, ļaujot mums pārliecinoši sasniegt augstus rezultātus. Esam īpaši gandarīti par "Audi" panākumiem – Latvijā ar vēsturiski labāko rezultātu pirmo reizi kļūstot par pārdotāko zīmolu "premium" auto tirgū, savukārt Lietuvā šo titulu saglabājot jau otro gadu pēc kārtas. Tikmēr VW ir saglabājis pērn iegūtās līderpozīcijas kā pārdotākais elektroauto pasažieru auto segmentā. Tik pārliecinoši rezultāti šajos augstas nenoteiktības apstākļos bija iespējami tikai, pateicoties mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionalitātei un mērķtiecīgam darbam visā Baltijā, kā arī ciešai partnerībai ar VW un "Audi" rūpnīcām," stāsta Justs Nekrošus, "Møller Baltic Import" izpilddirektors.
Auto nozarē 2025. gadā "Møller Baltic Import" prognozē tirgus izaugsmi. "Tuvākajā nākotnē mūsu uzmanības centrā būs daudzveidīga automobiļu piedāvājuma nodrošināšana mūsu klientiem, piedāvājot izvēlēties no plaša klāsta iekšdedzes dzinēja, elektroauto un "plug-in" hibrīda modeļiem. Šobrīd Baltijā pieprasījums pēc "plug-in" hibrīdiem, salīdzinot ar 2023. gadu, ir gandrīz dubultojies, pieaugot par 89%. Reaģējot uz pieaugošo interesi, piedāvājam vienu no plašākajiem "plug-in" hibrīda modeļu klāstiem tirgū – gan apjoma, gan "premium", gan komercauto segmentā – un, pateicoties tam, plānojam 2025. gadā trīskāršot šī piedziņas veida pārdošanas rezultātus. Vienlaikus mēs ticam, ka nākotne ir elektriska. Tādēļ mūsu ilgtermiņa mērķis joprojām ir saglabāt augsti konkurētspējīgas tirgus pozīcijas elektroauto segmentā," norāda Nekrošus.
"Audi" – jauno modeļu ofensīva un "premium" kategorijas līderis Latvijā
2024. gads "Audi" Latvijā ir bijis veiksmīgākais zīmola pastāvēšanas vēsturē. Pērn "Audi" ir izdevies nostiprināt līderpozīcijas "premium" segmentā Lietuvā un iegūt pirmo pozīciju arī Latvijā, kur atkārtoti izdevies kāpināt pārdošanas apjomus un piegādāt klientiem vairāk nekā 750 jaunus automobiļus, nodrošinot 23,7% tirgus daļu "premium" kategorijā.
Lai regulāri veiktu Baltijas auto tirgus situācijas izvērtējumu, "Moller Baltic Import" izmanto Lietuvas uzņēmuma "AutoTyrimai" pakalpojumus, kas Latvijas datu analīzei izmanto CSDD sniegto informāciju par pirmreizēji reģistrētiem automobiļiem.
Līdz šim vairākus gadus līderis "premium" segmentā Latvijā bija BMW, tā rezultātu, pēc iepriekšminētajiem datiem, "Audi" pārspējis vien par četriem vairāk pārdotiem automobiļiem.
"Premium" auto tirgus Latvijā piedzīvoja nelielu izaugsmi par 2,6% pret 2023. gada rezultātiem, kamēr jaunu "Audi" pārdošana pieauga turpat par ceturtdaļu – 24,7%.
Klientu pieprasītākais "Audi" modelis pērn bija "Q5", tam kļūstot arī par pārdotāko auto "premium" ražotāju konkurencē. Populārāko "Audi" modeļu vidū 2024. gadā bija arī "A4", "A6", "Q3", "Q7" un "Q8", kas kopā ar "Q5" veidoja 84% no visiem klientiem piegādātajiem automobiļiem Latvijā. Ievērojami augusi "Audi" tirgus daļa arī "plug-in" hibrīdu segmentā "premium" ražotāju konkurencē no 1,1% 2023. gadā uz 11,8% pērn.
Būtiski jaunumi 2024. gadā bija arī klientu apkalpošanas jomā. "Møller Baltic Import" mazumtirdzniecības partneris "Moller Auto Rīga" atklāja jauno "Audi" centru, kas nodrošina jauna līmeņa pieredzi klientiem.
2025. gadā "Audi" turpinās tā vēsturē lielāko jauno modeļu ofensīvu, piedāvājot klientiem plašu modeļu klāstu visos piedziņas veidos. Kopumā 2024. gada laikā "Audi" klientus Latvijā iepazīstināja ar vairāk nekā 10 jauniem auto modeļiem un līdzvērtīgs jaunumu piedāvājums gaidāms arī šogad.
Šī gada sākumā "Audi" jau iepazīstināja ar jaunajiem "A5" modeļiem, bet šī gada laikā sagaidāms arī bestsellera "Q5" jaunākās paaudzes modelis. Latviju sasniegs arī ļoti gaidītais pilnībā elektriskais "A6 e-tron", bet vēl divas nozīmīgas pasaules un Latvijas pirmizrādes ir gaidāmas šī gada otrajā pusē. Savukārt visi jaunie iekšdedzes dzinēja modeļi 2025. gada laikā pakāpeniski tiks bagātināti ar "plug-in" hibrīda versijām. Tādēļ šī gada laikā tiek plānots vismaz divkāršot "Audi plug-in" hibrīda segmenta pārdošanas rādītājus.
VW nostiprina elektroauto tirgus līdera pozīcijas, "Tiguan" iekaro klientu sirdis
Pērn VW ir izdevies saglabāt elektroauto pārdošanas tirgus līdera pozīcijas, neskatoties uz jaunu konkurentu ienākšanu tirgū. Kopumā klientiem piegādāti 465 elektroauto, no kuriem vairāk nekā puse bija "ID.4" modelis. Veiksmīgus rezultātus uzrādīja arī jaunie "ID.7" un "ID.7 Tourer" modeļi, kas veidoja vairāk nekā 17% no pārdošanas rezultātiem.
Kopumā VW klientiem Baltijā piegādājis vairāk nekā 7000 automobiļus, kas ir par 18% vairāk nekā pērn, nodrošinot zīmolam 9,6% tirgus daļu. Latvijā klientiem tika piegādāts 1941 auto, tādējādi pārdošanas apjoms palielinājās par 5,5%, sasniedzot 11,3% no kopējā tirgus.
2024.gadā VW atzīmēja 30 gadu jubileju Baltijā ar svētku piedāvājumu 12 no kopumā 15 modeļiem. Tieši šie īpašie modeļi pērn bija klientu iecienītākā izvēle visās trīs Baltijas valstīs.
Ļoti augstus pārdošanas rezultātus uzrādīja jaunais "Tiguan". Tas bija pārdotākais VW modelis gan Latvijā, gan arī Baltijā, un vairāk nekā puse jeb 56% klientu Baltijā kopumā pērn izvēlējās tieši šo automobili. Turklāt "Tiguan" Baltijā bija ceturtais, bet SUV kategorijā – trešais pārdotākais auto Baltijā. Latvijā šī modeļa rezultāti bija vēl augstāki, kļūstot par otru pārdotāko automobili un kā primāro privāto klientu izvēli.
2025. gadā VW plāno stiprināt savas pozīcijas SUV kategorijā, strauji kāpināt "plug-in" hibrīdu pārdošanas rādītājus, vienlaikus saglabājot fokusu uz elektroauto kā ilgtermiņa stratēģisko mērķi. Zīmols ir iecerējis stiprināt SUV klāstu ar jauno "Tayron" modeli, kas jau 2024. gadā iepriekšpārdošanā uzrādīja augstus rezultātus. Turklāt 75% no visiem klientiem ir izvēlējušies tieši "Tyron plug-in" hibīrīda versiju. Reaģējot uz pieprasījumu, VW šī gada laikā plāno četrkāršot "plug-in" hibrīdu pārdošanas rādītājus, piedāvājot tirgū plašāko "plug-in" hibrīdu modeļu klāstu ar lielu elektrisko sniedzamību, ko nodrošina "Golf", "Passat", "Tiguan" un "Tayron" modeļi.
VW komerctransports turpina izaugsmi un plāno 40% pieaugumu
VW komerctransports 2024. gadā uzrādīja mērenu, taču stabilu izaugsmi. Klientiem Baltijā tika piegādāti 1455 auto, kas ir par 6% vairāk nekā 2023. gadā, nodrošinot 10% tirgus daļu. Izaugsme pērn turpinājās arī Latvijā, kur piegādāti par 4% vairāk jeb 507 komercauto, nodrošinot zīmolam 12,8% tirgus daļu.
Pārliecinošus rezultātus 2024. gadā demonstrēja "VW Amarok", sasniedzot vēsturiski augstāko klientiem piegādāto skaitu Baltijā – 340 automašīnas. Tādējādi aizvadītajā gadā "Amarok" pelnīti ir trešais pārdotākais automobilis pikapu segmentā.
Klientu vidū popularitāti saglabājuši arī "ID.Buzz" saimes modeļi. 2024. gadā "ID.Buzz" bija otrs pārdotākais elektroautomobilis komercauto segmentā. Latvijā piegādāti 84 "ID.Buzz", kas veido 23% tirgus daļas.
Savukārt iecienītais "Crafter" pērn piedzīvoja ilgi gaidītos modeļa UNECE atjauninājumus, sniedzot furgonu segmentā nepieredzētu komforta līmeni, digitālos risinājumus un vadītāja asistentu sistēmas. Tieši "Crafter" bija pārdotākais 2024. gada komerctransporta modelis, veidojot 41% no visiem pārdotajiem auto.
Zīmols šogad plāno strauju izaugsmi, 2025. gadā Baltijā piegādājot par 40% vairāk komercauto, lai nodrošinātu lojālo klientu pieprasījumu. Savukārt "Crafter" modeļu pārdošanas apjomus iecerēts pat dubultot.
Elektroautomobiļu segmentā zīmols vēlas stiprināt savas līderpozīcijas, paplašinot piedāvājuma klāstu. Šogad ir gaidāmas jaunas "ID.Buzz" un "ID.Buzz Cargo" modeļu versijas, piedāvājot arī modeli ar septiņām sēdvietām, kā arī mazāko 63 kWh akumulatoru, kas būs īpaši novērtēts komercklientu vidū.
Pavasarī tiks prezentēti arī jaunie "Transporter", "Caravelle" un "California" modeļi. Turklāt kemperu modeļi, kas balstīti uz jaunajiem "California" un "Grand California Crafter" modeļiem, piedāvās iespēju ienākt jaunā tirgus segmentā un atklāt līdz šim neizmantoto potenciālu.
Šogad būtiska uzmanība tiks veltīta arī klientu apkalpošanas uzlabošanai, īstenojot "ServicePlus" iniciatīvu, kas iekļaus gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas pakalpojumu, kas biznesa klientiem nodrošinās individuālu kontaktpersonu, īsākus servisa pakalpojuma sniegšanas laikus un daudz citas priekšrocības.
"Møller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group AS" pilnībā piederošs vairumtirdzniecības uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī VW automašīnu importētājs Baltijas valstīs. "Møller Baltic Import" apgrozījums 2023. gadā bija 332 miljoni eiro, peļņa – 16,25 miljoni eiro.