To 30 km/h zīmi nevar redzēt! "Zebra" brīdina par soda naudas "slaukšanu" Balasta dambī
Foto: Kadrs no video

Rīgas kreisajā krastā, Balasta dambī, kas stiepjas gar "Swedbank" galveno mītni, nesen uzstādīta jauna ceļa zīme, kas vēsta, ka šeit vairs nedrīkst braukt ar 50 km/h, bet gan vairs tikai 30 km/h. Tomēr šī zīme ir uzstādīta praktiski līkumā, un autovadītājiem tā ir grūti pamanāma, novēroja TV raidījums "Zebra". Turklāt šo situāciju veikli izmanto Rīgas dome, kura ar netrafaretu transportlīdzekli ielas galā fiksē braukšanas ātruma pārkāpējus un piesūta tiem soda kvītis.

Raidījums "Zebra" norāda, ka saņēmis ļoti daudz sūdzību no saviem skatītājiem, ka tie saņēmuši soda kvīti par braukšanu ar 44 līdz 52 km/h, kaut gan jauno zīmi vispār nepamanīja.

Raidījuma vadītājs Pauls Timrots devās uz Balasta dambi un arī novēroja, ka jaunā zīme ir uzstādīta koka zaru ielokā un filmēšanas dienā turklāt vēl bija aizsnigusi.

Turklāt šis līkums nav tikai ielas virziena maiņa, bet krustojums: autovadītājam pie tā ir jāpārliecinās, ka no pienākošās ielas kāds nebrauc – tas arī mazina iespēju pamanīt līkumā uzstādīto jauno ceļa zīmi.

Tas, ka jaunā zīme ir grūti pamanāma, ir tikai viena monētas puse. "Balasta dambis ir platākā un tukšākā iela Pārdaugavā, te nekā nav – ne automašīnu, ne gājēju, ne dzīvojamo māju un ne arī skolu. Tukšākā ceļa strīpa, kādu vispār var iedomāties Daugavas kreisajā krastā. Te nekas neliecina, ka būtu pamats braukt ar tikai 30 km/h," novērojumos dalās Timrots.

"Visa šī padarīšana ar daudzajām soda kvītīm, ko cilvēki mums atsūtījuši, man atgādina tos laikus, kad parādījās pirmie pārvietojamie fotoradari, kurus apsaimniekot uzticēja privātai kompānijai. Un privātai kompānijai, protams, tas ir bizness un peļņa, tāpēc tie tika uzstādīti vietās, kur var vairāk "nofotografēt". Un šobrīd izskatās, ka Rīgas pašvaldība arī ir iekritusi privātā biznesa stila pasākumā un ir izdomājuši – ja reiz var, tad fotografēsim tur, kur var, nevis tur, kur vajag," uzskata raidījuma "Zebra" vadītājs.

"Kurš gan var pateikt, ka šajā ielā kāds ir vēlējies, lai mēs braucam ar 30 km/h? Nekas no ielas dizaina par to neliecina! Parādiet man skaidri – uzzīmējiet ceļa horizontālo apzīmējumu, ka šeit ir 30 km/h ātruma ierobežojums, to ceļu sašauriniet, uztaisiet tajā kādus līkločus ar puķupodiem, bet nenerrojiet cilvēkus!" iesaka Timrots.

"Diemžēl šī nav vienīgā vieta Rīgā, kur pašvaldība pēdējā laikā kļuvusi diezgan alkatīga. Visās vietās, kur ir braukšanas ātruma ierobežojuma maiņa – uz Dienvidu tilta, Austrumu maģistrāles, Malienas ielā pie bērnudārza, kad tur nekādu bērnu nav – stāv pašvaldības policijas netrafaretais auto un tik fotografē. Tagad ir ļoti daudz šo vietu, līdz ar to esam prātīgi, skatāmies un pieprasām pašvaldībai, lai projektē ielas tā, ka varam saprast, kādā ātrumā pa to ir jābrauc," rezumē Pauls Timrots.

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departaments norāda, ka izmaiņas spēkā šajā ceļa posmā ir jau septiņus mēnešus. Satiksmes organizācijas izmaiņas Balasta dambja posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Daugavgrīvas ielai ieviestas 2024. gada jūnija sākumā.

"Izmaiņas, samazinot maksimālo atļauto braukšanas ātrumu uz 30 km/h, ieviesa, jo uz ielas braucamās daļas ierīkoja velojoslas, tādējādi sašaurinot brauktuves daļu. Ātruma ierobežojums ieviests autovadītāju un pasažieru drošībai, ņemot vērā ne tikai brauktuves sašaurinājumu, bet arī uz brauktuves ierīkotās automašīnu stāvvietas. Tāpat pie ēkas Balasta dambī Nr. 15 ir nepārredzams līkums ar pieslēgumiem blakus teritorijām," portālam "Delfi" skaidroja Rīgas domē.

"Autovadītāju ievērībai Balasta dambja posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Ranķa dambim ir uzstādītas sešas 30 km/h ceļa zīmes – divas ielas galos un četras atkārtojošās ielas vidus posmā," norāda pašvaldība.

Šo problēmu aplūkoja arī "iAuto" portāls, kā redaktors Māris Ozoliņš uzskata, ka "ar šādu motivāciju, kā "sašaurināta brauktuve", mēs visur varam noteikt ātruma ierobežojumus 30 km/h un vēl mazāk. Tomēr argumentēta atbilde būtu: ja brauktuves daļa pilsētā ir šaurāka par tik un tik metriem, tad tiek noteikts maksimālais braukšanas ātrums tik un tik, balstoties uz konkrētu pētījumiem vai negadījumu statistiku šajā ielas posmā. Uzskatu, ka šajā posmā nav pamata ierobežot braukšanas ātrumu, vairāk kā noteikumos ir paredzēts."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!