Intensīvas satiksmes apstākļos ikdienā brauc 61% vīriešu un tikai 46% sievietes, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati. Sievietes biežāk izvēlas vadīt auto situācijās un vietās ar zemāku satiksmes intensitāti – attiecīgi 29% vīriešu un 43% sieviešu.
Daļēji šādu statistiku varētu skaidrot ar to, ka vīrieši biežāk strādā darbus, kuros nepieciešama regulāra pārvietošanās pa pilsētu, piemēram, loģistikā, transporta pakalpojumos vai citās pozīcijās, kas saistītas ar mobilitāti.
"Vīrieši biežāk uztver intensīvu satiksmi kā izaicinājumu un ir pārliecinātāki par savām braukšanas spējām. Tas var veicināt biežāku pārvietošanos pa sarežģītām un noslogotām pilsētas ielām. Tāpat vīrieši ir mazāk noskaņoti izvairīties no stresa situācijām, piemēram, sastrēgumiem, kamēr sievietes nereti rūpīgāk izplāno braukšanas laiku un maršrutu, izvēloties mierīgāku satiksmes plūsmu," skaidro Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Atšķirības braukšanas stilos vērojamas arī dažādās vecuma grupās. Visbiežāk (66%) intensīvā satiksmē brauc autovadītāji vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem. Vecākā paaudze (no 60 līdz 74 gadiem) izvairās no intensīvas satiksmes un dod priekšroku mierīgākiem apstākļiem (46%) un ārpilsētas ceļiem (14%).
Jaunākie vadītāji (no 18–29 gadiem) biežāk izvēlas intensīvus pilsētas maršrutus (48%), bet joprojām būtisks īpatsvars (41%) izvēlas zemākas intensitātes ceļus, kas liecina par vēlmi braukt drošākā vidē. Braukšanas vide mainās atkarībā no vecuma un dzīvesveida – jauniešiem raksturīga piesardzība, vidējā vecuma autovadītāji biežāk brauc arī intensīvā satiksmē, bet vecāki autovadītāji cenšas izvairīties no aktīvas satiksmes.
"Dažādu vecuma grupu autovadītāju braukšanas paradumi būtiski atšķiras, liecina dati. Tas norāda uz nepieciešamību pielāgot braukšanas prasmju pilnveidošanas apmācības, ņemot vērā vadītāju pieredzi un vecumu. Jauniešiem svarīgāk būtu attīstīt spēju pārvarēt stresa situācijas pilsētā, bet vecāka gadagājuma vadītājiem – regulāri atsvaidzināt zināšanas par satiksmes noteikumiem un auto vadīšanu dažādos apstākļos," rezumē Vanks.