Eiropas Komisija pārskatīs aizliegumu pārdot auto ar iekšdedzes dzinējiem
Foto: Shutterstock

Eiropas Komisija (EK) nolēmusi pārskatīt no 2035. gada plānoto aizliegumu pārdot jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinēju. Tagad tiek ierosināts to papildināt ar alternatīvām iespējām samazināt kaitīgo izmešu daudzumu, tostarp sintētisko degvielu un no elektrotīkla uzlādējamu hibrīda dzinēju izmantošanu. Rīcības plānu, kam vajadzētu palīdzēt Eiropas automobiļu rūpniecībai izkļūt no krīzes, solīts iesniegt marta sākumā.

EK ir nopietni nobažījusies par autobūves nozares izdzīvošanu enerģētikas lielās pārejas laikā un ir nolēmusi pārskatīt aizliegumu pārdot automobiļus ar benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem visu 27 Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu teritorijā, kas stāsies spēkā 2035. gadā. Šobrīd nav runas par ieceres pilnīgu atcelšanu, taču izmaiņas ļaus elastīgāk īstenot pieeju emisiju samazināšanai.

Janvāra beigās, uzstājoties ikgadējā Pasaules ekonomikas foruma sanāksmē Davosā, Vācijas kanclers Olafs Šolcs sacīja, ka e-mobilitāte ir nākotne, un tie, kuri domā citādi, vēlas kaitēt Eiropas rūpniecībai. Ar to būtu jāsaprot iepriekšējais kurss tehnoloģiskā režīma maiņas virzienā, bet, tā kā krīze nozarē varētu izraisīt sociālus satricinājumus, tika nolemts palīdzēt grūtībās nonākušajai autobūves nozarei.

EK priekšsēdētāja Ursula fon der Leiena paziņoja par tā sauktā stratēģiskā dialoga uzsākšanu – regulāras tikšanās ar nozares pārstāvjiem, lielākajiem akcionāriem un arodbiedrībām, kurās tiks izstrādāti daži lēmumi un noteikti turpmākie soļi. Pirmā šāda sanāksme notika 30. janvārī, tajā piedalījās 22 uzņēmumi, tostarp "Renault", "Volvo", "Volkswagen", "Valeo" un "Tesla", kā arī nevalstiskās organizācijas, kas atbalsta "zaļo" kursu.

Pēc šīm nozares sarunām EK sola marta sākumā iesniegt pretkrīzes plānu, tomēr jau tagad ir skaidrs, ka kaitīgo izmešu samazināšanas mērķi paliks nemainīgi, bet to sasniegšana tiks vērtēta ilgākos laika intervālos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!