Latvijā ieradies jaunais "Audi A6", kas pagaidām ir tikai elektrisks
Foto: Publicitātes foto

Latviju sasniedzis jaunais, pilnībā elektriskais "Audi A6 Avant e-tron". Šis ir otrais "Audi" modelis, kas izgatavots uz jaunās PPE platformas, bet vienlaikus tas ir pirmais platformas modelis ar universāļa jeb "Avant" virsbūvi. Pēc provizoriskas informācijas, jauno "Audi A6" modeli vēlāk papildinās arī iekšdedzes dzinēju versijas.

Pateicoties dienas gaitas lukturu šaurajai formai un platajam radiatora dekoratīvajam režģim, "A6 e-tron" uz ceļa izskatās lēzens un plats. Modelim piemīt arī lieliska aerodinamika. Lai arī "Audi A6 Sportback e-tron", kas Latvijā gaidāms pavasarī, pārspēj visus līdzšinējos aerodinamikas "Audi" čempionus ar īpaši zemu cw vērtību – 0,21, arī "Avant" modelis sasniedz ļoti labu cw vērtību – 0,24, ierindojot to starp labākajiem savā segmentā.

Priekšpusē "Audi A6 e-tron" saimes automobiļi piedāvā digitālos dienas gaitas lukturus ar matriksa LED tehnoloģiju, kā arī otrās paaudzes digitālos OLED aizmugurējos lukturus. Aizmugurējos lukturos ir aptuveni 45 segmenti uz katru digitālo OLED paneli.

Otrās paaudzes digitālajos OLED aizmugurējos lukturos desmit OLED paneļi ar 450 segmentiem izmanto īpaši izstrādātu algoritmu, lai vairākas reizes sekundē ģenerētu jaunu attēlu. Aktīvais digitālais gaismas paraksts arī iezīmē turpmāko Audi apgaismojuma tehnoloģijas attīstību.

Salonā panorāmas displejs ar izliektu dizainu un OLED tehnoloģiju sastāv no 11,9 collu "Audi" virtuālās vadītāja informācijas sistēmas un 14,5 collu MMI skārienjutīgā displeja. Kopā ar 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju tas veido digitālu skatuvi. Privātuma režīms ļauj blakussēdētājam brauciena laikā baudīt izklaides saturu, piemēram, skatīties filmas vai straumēt seriālus, nenovēršot autovadītāja uzmanību.

Informācijas un izklaides sistēma izmanto "Android Automotive" kā operētājsistēmu. "A6 e-tron" programnodrošinājums tiek atjaunināts, izmantojot attālinātus atjauninājumus. Tādas lietotnes kā "YouTube" ir pieejamas, izmantojot "Audi" lietotņu veikalu trešo pušu lietotnēm, kas ir integrēts tieši MMI un kura lietošanai nav nepieciešams viedtālrunis.

Jaunu skaņas pieredzi nodrošina "Bang & Olufsen Premium" apskaņošanas sistēma ar galvas balstos izvietotiem skaļruņiem, kas ļauj, piemēram, navigācijas norādes saņemt tikai vadītājam, nepārtraucot pārējo pasažieru sarunas vai audio un video satura baudīšanu.

Jaunie modeļi ir aprīkoti ar jaudīgiem, kompaktiem un ļoti efektīviem elektromotoriem un litija jonu akumulatoriem, kas nesen izstrādāti PPE platformas vajadzībām. "A6 Avant e-tron" ar akumulatora bruto ietilpību 100 kWh (94,9 kWh neto) ir 720 kilomentru sniedzamība, bet "A6 Sportback e-tron" ar identisku akumulatoru sniedzamība ir līdz pat 756 kilometriem. Savukārt "A6 e-tron" vienos no modeļiem ar aizmugurējo piedziņu ir pieejams ar salīdzinoši mazāku akumulatoru, kura kopējā bruto ietilpība ir 83 kWh (neto 75,8 kWh), un tā elektriskā sniedzamība ir 627 kilometri.

Sportiskā "S6 e-tron" sistēmas jauda ir 370 kW (405 kW ar starta kontroli), ļaujot no 0 līdz 100 km/h paātrināties 3,9 sekundēs. Maksimālais ātrums sasniedz 240 km/h, savukārt elektriskā sniedzamība pārsniedz 670 kilometrus.

Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai un maksimālajai standarta 270 kW līdzstrāvas uzlādes jaudai, ar "Audi A6 e-tron" ir iespējams veikt akumulatora uzlādi īsas apstāšanās laikā. Tas nozīmē, ka atbilstošā uzlādes stacijā var veikt uzlādi vien desmit minūtes, lai iegūtu līdz pat 310 kilometru sniedzamību. Uzlādes līmenis 21 minūtes laikā palielinās no 10% līdz 80%.

Jaunie "Audi A6 e-tron" modeļi Latvijā ir pieejami, sākot no 62 200 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!