
Sniega klāti ceļi joprojām ir nopietns traucēklis daļai autovadītāju – par to liecina snigšanas dienās strauji pieaugošais ceļu satiksmes negadījumu skaits.
Neilgajā ziemai raksturīgo laikapstākļu periodā – februāra vidū – apdrošināšanas akciju sabiedrība "BTA" saņēma aptuveni par trešdaļu vairāk KASKO un OCTA atlīdzības pieteikumu nekā līdzvērtīgā laika periodā iepriekšējās nedēļās.
Pēc ilgstoša pavasarīga posma sniegs lielā daļā Latvijas teritorijas atgriezās 12. februārī. Lai arī snigšana bija mērena, bez spēcīga puteņa, un sniega sega pieauga lēnām, uz ceļiem atgriezās ziemām raksturīgi bēdīgā aina – nepareizi izvēlēta braukšanas ātruma vai nepiemērotu riepu izmantošanas dēļ desmitiem vadītāju nespēja novaldīt savus spēkratus un braucienu pabeidza grāvī vai ietriecās citā transporta līdzeklī.
Jau pirmajā sniega dienā "BTA" saņemto atlīdzības pieteikumu skaits atgriezās janvāra sākuma līmenī, kad dažos reģionos ceļus klāja neliela sniega kārta. Nākamajās divās dienās pieteikumu skaits mēreni samazinājās, bet pirmdien, 17. februārī atkal strauji pieauga, kad klienti pieteica nedēļas nogalē piedzīvotos negadījumus.
Aukstumam atkāpjoties un sniegam no ceļa virsmas nokūstot, arī negadījumu skaits samazinājās.
"Neraugoties uz to, ka dzīvojam ziemeļvalstī un sniegu lielākā vai mazākā mērā piedzīvojam katru ziemu, snigšanas dienas autovadītājiem joprojām sagādā grūtības. Gan analizējot saņemtos atlīdzības pieteikumus, gan vērojot autovadītāju uzvedību uz ceļa, rodas iespaids, ka daudziem autovadītājiem ikdienas steigā piemirstas ziemas braukšanas pamati," novērojumos dalās "BTA" atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.
"Šie autovadītāji "lido" pa apledojušām šosejām, pārgalvīgi maina joslas, lielā ātrumā braucot cauri sniega sanesumiem, un ignorē drošai braukšanai nepieciešamo distanci. Paļaušanās uz automašīnas palīgsistēmu spēju "savākt" auto uz slidena ceļa ir nesamērīgi liela, un rezultātā nākas piedzīvot ļoti nepatīkamus brīžus. Acīmredzot ar avārijas draudu izbīli kādā brīdī sastopas daudzi pārgalvīgie braucēji, jo, ziemai ieilgstot, kopējā braukšanas disciplīna uzlabojas," rezumē Liepiņš, aicinot autovadītājus ziemā samazināt pārvietošanās ātrumu un adekvāti izvērtēt savas spējas novaldīt automašīnu uz slidena ceļa.