Saskaņā ar FIA noteikumiem, lai braukšanas ātruma rekords tiktu oficiāli atzīts, automobilim jāveic divi braucieni pa taisni pretējos virzienos, turklāt sagatavošanās otrajam braucienam nedrīkst būt ilgāka par stundu. Pirmajā braucienā jaunais "Steam Car" spēja paātrināties līdz 217,7 km/h, bet otrajā – līdz 241,7 km/h. Par rekordu tiek atzīts vidējais rādītājs no abiem braucieniem.
Kopumā tvaika bolīds 12 reizes nobrauca 10 kilometru distanci: četri kilometri tam nepieciešami paātrinoties, vēl četri kilometri bremzēšanai, bet atlikušie divi – maksimālā braukšanas ātruma fiksēšanai.
"Steam Car" bolīds aprīkots ar 12 katliem, kuros ūdens tiek karsēts, sadedzinot dabasgāzi. No katliem tvaiks ar ātrumu, kas divkārt pārsniedz skaņas ātrumu, nonāk turbīnā. Minūtes laikā katlos iztvaiko aptuveni 40 litri ūdens. Tvaika automobiļa spēka agregāta kopēja jauda sasniedz 360 zirgspēku.
Atgādināsim, ka līdzšinējais FIA oficiāli reģistrētais braukšanas ātruma rekords tvaika automobiļiem tika uzstādīts 1906.gadā ar "Stanley Steamer" paātrinoties līdz 204 km/h. Vairāk kā 100 gadus šis rekords palika nepārspēts. 1985.gadā to centās pārspēt amerikāņi, tomēr pēc pirmā brauciena, kad tika sasniegts 232 km/h ātrums, tvaika automobilis nodega, tāpēc rekords netika fiksēts. Arī turpmākie rekorda pārspēšanas mēģinājumi bija neveiksmīgi.
Piedāvājam noskatīties video ar jaunā "Steam Car" startu. Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu.