Jau maijā vai jūnijā sāksies autobusu ražošana, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja "AMO Plant" ārējo sakaru direktors Igors Graurs.
"Skaidrs, ka šogad uztaisīsim desmit autobusus – paši iegādāsimies autobusu komplektus un saliksim. Tagad notiek pārrunas ar potenciālajiem pircējiem, un, visticamākais, tos atradīsim. Tomēr uz lielāku ražošanas jaudu patlaban nekoncentrējamies," stāsta Graurs.
"AMO Plant" parakstījis līgumu ar nīderlandiešu kompāniju "VDL" par autobusu "Ambassador" salikšanu. "Papildus esam parakstījuši līgumu ar baltkrievu traktoru rūpnīcu "MTZ", kas nozīmē, ka varēsim šeit komplektēt baltkrievu traktorus, turklāt mums pašiem būs arī jādomā par to pārdošanu, kas sagādā zināmas problēmas," atzina Graurs.
Runājot par kravas mašīnu ražošanu, "AMO Plant" patlaban izstrādā to dizainu, jo iepriekšējais dizains neesot apmierinājis. Tā kā dizaina izstrāde ir laikietilpīga, esot skaidrs, ka ražošana tik drīz nesāksies.
Tā kā uzņēmums tikai pērn sāka celt ražotni un nekāda ražošana nav notikusi, pagaidām uzņēmumam esot vienīgi izdevumi, līdz šim ražotnē ieguldot vairāk nekā 30 miljonus eiro (21 096 000 latu). Tomēr uzņēmums ir arī iesniedzis projektu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras programmā "Augstas pievienotās vērtības investīcijas", un tā apstiprināšanas gadījumā uzņēmums varētu iegūt papildu 10-15 miljonus eiro (7 032 000-10 548 000 latu).
Tāpat "AMO Plant" turpina cīnīties par iespēju piedalīties skolu autobusu konkursā.
"Nozare.lv" jau ziņoja, ka AS "AMO Plant" dibināta 2005.gada pavasarī. Uzņēmums izveidots vieglo kravas automašīnu ražotnes attīstībai, pamatojoties uz 2001.gada 13.decembrī Maskavā parakstīto Rīgas domes un Maskavas vadības vienošanos par sadarbību tirdzniecības, ekonomikas, zinātnes, tehnikas un citās jomās, kā arī īstenojot 2004.gada 5.aprīlī Rīgā parakstīto sadarbības protokolu par kravas automašīnu rūpnīcas celtniecību.
Lēmums par rūpnīcas celtniecību tika pieņemts, balstoties uz Maskavas mēra Jurija Lužkova iniciatīvu. Rūpnīca atrodas Jelgavā, kas vēsturiski izveidojusies par izglītības un rūpniecības centru. Jelgava pazīstama arī kā viena no nedaudzajām Latvijas pilsētām, kurā attīstījusies autorūpniecība, - tajā vēl arvien saglabājušās PSRS autobūves uzņēmuma "RAF" labās tradīcijas un prasmīgie darbinieki.
AS "AMO Plant" ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kura akcionāri ir Maskavas vadība (97,1% akciju), akciju sabiedrība "Ferrus" (0,3% akciju) un Jelgavas pašvaldība, kas uzņēmumā piedalījusies ar mantisko ieguldījumu - astoņu hektāru zemesgabalu ražotnes celtniecībai. Jelgavas pašvaldībai pieder 2,6% uzņēmuma akciju.
AS "AMO Plant" ir vairāki stratēģiskie partneri, kas piedalās uzņēmuma attīstības procesos un jau pirms uzņēmuma darba uzsākšanas ir nodrošinājuši tam pasūtījumus. Uzņēmuma stratēģiskie partneri ir tā lielākā akcionāre Maskavas dome, Jelgavas pašvaldība, Krievijas autobūves uzņēmums "AMO ZIL", kā arī Nīderlandes koncerns "VDL".
"AMO ZIL" rūpnīcas šobrīd atrodas visā Krievijā, un tās attiecības ar Latviju veidojušās senā pagātnē, kad Rīgā tika komplektētas automašīnas "Russo-Balt" un tika ražotas to detaļas.
"AMO Plant" ir parakstījusi vienošanos ar Nīderlandes koncernu "VDL" par reģionālo autobusu komplektēšanu Latvijā, šobrīd tie ir ļoti nepieciešami Latvijas un Baltijas tirgum. Tiek plānots, ka šie autobusi tiks piegādāti arī Krievijas tirgum.
"VDL" ir autobūves koncerns, ko veido 75 uzņēmumi 15 valstīs, taču tā vadība atrodas Nīderlandē. Koncerna pamatdarbība iedalās trīs jomās: detaļu ražošana, autobusu un mikroautobusu ražošana un komplektēšana un gatavo automobiļu ražošana un izplatīšana.