Galvenie principi, ko autovadītājiem vajadzētu ievērot, braucot lietus laikā, ir – samazināt braukšanas ātrumu, ievērot lielāku distanci ar citiem satiksmes dalībniekiem, kā ierasts, un izvairīties no pēkšņas un straujas bremzēšanas, kas var kļūt par cēloni kontroles zaudēšanai pār automašīnu.
"Strauji un negaidīti manevri uz slapjas ceļa virsmas rada draudus ne tikai autovadītājiem, bet arī citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, piemēram, riteņbraucējiem un motobraucējiem, kuri šajā gada periodā uz ceļiem ir krietni vairāk," norāda "Renault" Braukšanas skolas vadītājs. Viņš piebilst, ka arī liels ūdens daudzums uz ceļa var izraisīt akvaplanēšanu – saķeres zaudēšanu ar ceļa virsmu, ko izraisa ūdens slānis starp riepām un ceļa virsmu.
Braukšana naktī lietus laikā ir sevišķi bīstama. Tā kā lietus dēļ pretī braucošos automašīnu gaismas šķiet ievērojami spilgtākas, autovadītāji var tikt biežāk apžilbināti, kas savukārt var izraisīt acu sasprindzinājumu. Tieši tāpēc ir ļoti svarīgi nodrošināt pēc iespējas labāku redzamību, braucot lietus laikā, kas ļautu laikus pamanīt citus satiksmes dalībniekus, piemēram, gājējus vai bremzējošas automašīnas.
"Braucot lietus laikā, noteikti jāievēro "četru sekunžu distances" likums. Nebrauciet pārāk tuvu autobusiem un kravas automašīnām, jo šo lielo transportlīdzekļu radītais ūdens šļakatu daudzums ievērojami apgrūtinās braukšanu. Jānorāda, ka liela nozīme ir arī vējstikla tīrītājiem. Protams, tie veic savu funkciju tikai tajā gadījumā, ja tie ir tīri un nav nolietoti. Tieši tāpēc regulāri pārbaudiet to stāvokli un vismaz reizi gadā veiciet vējstikla tīrītāju slotiņu nomaiņu," norāda "Renault" Braukšanas skolas instruktori.
Ļoti bīstamas ir arī peļķes. Vienmēr samaziniet ātrumu un ievērojiet papildus drošību, braucot cauri peļķēm. Peļķes caurbraukt ieteicams, ievērojot konstantu braukšanas ātrumu, to nesamazinot. Ja ūdens līmenis aizsniedz automašīnas šasiju, ieteicams braukt atpakaļ. Ūdens var sabojāt elektronisko sistēmu vai pat, sliktākajā gadījumā, pilnībā izslēgt dzinēju. Braucot pa ceļa virsmu, kas pilnībā klāta ar ūdeni, jābūt sevišķi uzmanīgiem, jo liels ūdens daudzums var novirzīt no ceļa.