Pētījumā piedalījās 85 brīvprātīgie – 50 vīrieši un 35 sievietes. Jāatzīmē, ka visi no viņiem vismaz mēnesi pirms eksperimenta jau bija smēķējuši marihuānu. Izmantojot braukšanas simulatoru, dalībniekiem bija jāreaģē uz dažādām neparedzamām situācijām – gājējiem, kuri brauktuvi šķērso neatļautā vietā, luksofora signāla pēkšņu maiņu, operatīvajiem transportlīdzekļiem, uz ceļa izskrējušu suni, citu spēkratu, kurš nedod priekšroku utt.
Eksperimenta dalībnieki sākotnēji šo uzdevumu veica skaidrā prātā. Pēc tam viņiem izdalīja marihuānas cigaretes ar trīs procentu THC (tetrahidrokannabinols, aktīvā viela marihuānā) saturu, bet dažiem iedeva "placebo cigaretes" ar nulles THC saturu. Jāatzīmē, ka marihuānu šim zinātniskajam nolūkam piešķīra Nacionālais narkoloģijas institūts – vienīgais legālais marihuānas avots ASV.
30 minūtes pēc smēķēšanas dalībnieki minēto braukšanas eksperimentu veica atkārtoti. Rezultātā noskaidrojies, ka tie, kuri bija marihuānas ietekmē, braukuši ar mazāku vidējo ātrumu nekā pārējie. Zinātnieki to skaidro ar uztveres vājināšanās kompensāciju. Visādi citādi marihuānu izsmēķējošie braukšanas simulāciju veikuši tāpat kā skaidrā prātā.
"Tas nekādā gadījumā nenozīmē, ka braukšana narkotisko vielu ietekmē ir droša," pētījuma rezultātus preses paziņojumā skaidro zinātniece Beta Andersone. "Tas vienīgi liecina, ka mums šī lieta jāpēta tālāk."
Atgādināsim, ka Latvijā transportlīdzekļa vadīšana marihuānas, kā arī citu narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē ir aizliegta. Vadītājam par to var piemērot administratīvo arestu uz 10-15 diennaktīm, naudas sodu 800-1000 latu apmērā un atņemt vadīšanas tiesības uz četriem gadiem.