Ķīnas autoražotājs "Volvo Cars" iegādi no ASV koncerna "Ford Motor Co." pabeidza pagājušajā mēnesī, un tagad kompānijas priekšsēdētājs Lī Šufu vēlas gūt peļņu no savām investīcijām, pārdodot līdz pat 300 000 automašīnu gadā Ķīnas tirgū vien.
"Mūsu uzdevums ir dabūt "Volvo Cars" ārā no grūtībām," intervijā laikrakstam "Wall Street Journal" sacīja Lī Šufu. "Es uzskatu, ka "Volvo Cars" produkti jau tiek ļoti labi pieprasīti, un kompānija ir rentabla. Mūsu patiesais izaicinājums ir paplašināt un attīstīt "Volvo Cars" zīmolu tālāk."
"Geely" par Zviedrijas kompānijas iegādi samaksāja 1,5 miljardus dolāru (823,5 miljonus latu) un pagājušajā mēnesī paziņoja, ka tajā investēs 900 miljonus dolāru (494,1 miljonu latu).
Lī Šufu pauda cerības Ķīnā uzbūvēt trīs "Volvo Cars" rūpnīcas, kuras gadā varētu saražot līdz pat 300 000 automašīnu, kas tiktu pārdotas iekšzemes tirgū, kas pagājušajā gadā apsteidza ASV un kļuva par pasaulē lielāko automašīnu tirgu.
"Volvo Cars" pērn kopumā visā pasaulē pārdeva 335 000 automašīnu, tādējādi Lī Šufu prezentētais plāns nozīmē, ka kompānijas realizācijas apjoms tiks gandrīz divkāršots.
Savukārt Ķīnā kompānija pagājušajā gadā pārdeva vien 24 000 automobiļu, un Lī Šufu uzsvēra, ka būs nepieciešams palielināt zīmola izsmalcinātību, lai tas spētu konkurēt ar "Mercedes-Benz" un "BMW", iespējams, izstrādājot jaunus luksusa klases modeļus.
"Geely" ir kļuvis par vienu no Ķīnas lielākajiem privātajiem autoražotājiem kopš darbības uzsākšanas 1997.gadā. Kompānija gadā saražo 300 000 automašīnu, taču līdz 2015.gadam plāno palielināt pārdošanas apjomu līdz diviem miljoniem vienību.