Pasažieru gūtās traumas auto avārijās ir atkarīgas no virknes biomehānisko faktoru – ķermeņa paātrinājuma, ko rada strauja spēkrata palēnināšanās; drošības jostu un spilvenu nostrādāšanas efektivitāte; transportlīdzekļa tips un masa; kā arī sadursmes stereometriskās īpatnības. Tomēr kāda ietekme uz traumatismu ir pasažiera ķermeņa svaram līdz šim netika ņemts vērā automobiļu triecienu testos.
Šobrīd automobiļu triecienu testu organizācijas izmanto manekenus, kas imitē normālas miesasbūves svaru. "Mēs ražotājiem rekomendējam auto izstrādē izmantot manekenus cilvēkiem ar lieko ķermeņa svaru, kā arī pievērst tam uzmanību, dizainējot interjeru. Tas ļaus uzlabot drošību korpulentajiem cilvēkiem, kuru skaits sasniedz trešdaļu no visiem ASV iedzīvotājiem," savā ziņojumā norāda zinātnieki.
Laika gaitā, ASV pieaugot iedzīvotāju īpatsvaram ar lieko ķermeņa masu, audzis arī pieprasījums pēc lielākiem automobiļiem, īpaši apvidniekiem un pikapiem.