Foto: Publicitātes foto
Vecgada vakarā "Opel" darbinieki savas glāzes pacels ne tikai par godu Jaunajam gadam, bet arī, lai uzsauktu tostu "Opel" 150. jubilejas gada sākumam. 1862. gadā kompānijas dibinātājs Ādams Opels (Adam Opel) nevarēja pat iedomāties, ka viņa uzņēmums reiz kļūs par vienu no lielākajiem autoražotājiem Eiropā.

1862. gadā Ādams Opels sava tēva, atslēdznieka, darbnīcā Riselsheimā, Vācijā, sāk izgatavot šujmašīnas. Darbi veicas labi, un drīz vien 1886. gadā tiek uzsākta arī velosipēdu tirdzniecība – savu ceļu pie pircējiem sāk pirmais modelis "Velociped". Velosipēdi no Riselsheimas ātri vien kļūst populāri. 20. gadsimta 20. gadu vidū "Opel" jau ir nostabilizējis savu reputāciju kā pasaulē lielākais velosipēdu ražotājs. Pa šo laiku produktu klāstam jau ir pievienojušies arī motocikli. "Opel" automašīnu ražošanas vēsture sākas 1899. gadā, padarot to par otro vecāko vācu autoražotāju aiz "Daimler-Benz".

1902. gada rudenī "Opel" prezentē "patentēto Lucmana automobili (Lutzman motorcar patent)" ar 10/12 ZS motoru. Tie pavisam ātri sāk baudīt panākumus: 1906. gadā no rūpnīcas konveijera lentas ir noripojuši jau vairāk nekā tūkstotis šādu automobiļu. 1914. gadā "Opel" apsteidz visus savus konkurentus un kļūst par lielāko autoražotāju Vācijā. "Opel" zīmols iegūst slavu kā populāru un par pieejamu cenu iecienītu automašīnu ražotājs, radot tādus modeļus kā "Doktorwagen" (1909.) vai "Puppchen" (1914.). Šie modeļi ir pamatā "Opel" uzņēmuma tradīcijām ražot ārkārtīgi kvalitatīvus, uzticamus un pieejamus automobiļus plašam pircēju lokam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!