Foto: Publicitātes foto
Pirms četrdesmit gadiem jaunais "Rekord" lika "Opel" vārdam grozīties avīžu virsrakstos. Riselsheimā ražotā veiksmīgā vidējā izmēra klases automobiļa pēdējā paaudze tika prezentēta 1972. gadā un varēja lepoties ar tam laikam progresīvām tehnoloģijām, funkcionālu un elegantu dizainu, kā arī ar neparasti plašu modeļu variantu klāstu. Papildus sedana versijai ar divām vai četrām durvīm pircēji varēja izvēlēties arī sportisku kupeju, triju vai piecu durvju universāli un trīsdurvju kravas furgona versiju.

Motoru spektrā ietilpa jau priekšgājēja modelī izmantotie1,7- un 1,9-litru dzinēji ar 66, 83 vai 97 ZS. 1973. gadā to pulkam pievienojās arī dīzeļmotors. "Rekord 2100 D" kļuva par "Opel" pirmo pasažieru auto ar dīzeļdzinēju: četrcilindru agregāts ar 2,1 litra tilpumu un 60 ZS jaudu.

1972. gada pavasarī tirgū tika ieviesta jauna, sportiska un ekskluzīva radniecīgā modeļa "Commodore" versija. Tā otrā paaudze tika piedāvāta tikai sedana un kupejas variantos ar jaudīgiem un vienmērīgu gaitu nodrošinošiem sešcilindru dzinējiem. 2,5-litru bāzes modeļa jauda bija 115 ZS, bet "GS" variants spēja sasniegt pat 130 ZS. 1972. gada septembrī klajā nāca arī visgreznākā versija: "Commodore GS/E", kas bija aprīkota ar 2,8-litru iesmidzināšanas dzinēju un attīstīja 160 ZS lielu jaudu. "GS/E" ar "Diplomat" un "Admiral" dzinējiem spēja aizpildīt nišu starp vidējās izmēra klases un "premium" segmentiem. Tāpat kā to priekštečiem, arī "Rekord D" un "Commodore B" bija daudz piekritēju: līdz modeļa maiņai 1977. gadā tika pārdots 1,2 miljoni automašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!