Foto: Publicitātes foto

Šāgada pavasarī Latvijā tirdzniecībā nonāk "Toyota" trešās paaudzes "Prius". Jaunajam automobilim ir pievienoti vairāki jauni tehniski risinājumi.

"Jaunajam "Prius" modelim ir pilnveidots ārējais dizains, uzlabota interjera kvalitāte, kā arī pievienoti multimediju risinājumi un novatoriska navigācijas sistēma," modeļa jaunumus uzskaita "Toyota Baltic" tirdzniecības un mārketinga direktors Raigo Kaseorg.

Lai gan "Prius" līdz ar "Auris Hybrid" un "Yaris Hybrid" aizvien tiek uzskatīts par "Toyota" pilno hibrīdauto ar vieglāk atšķirošos dizainu, trešās paaudzes modeli raksturo jauna, dinamiskāka priekšdaļa un arī pārējiem jaunās paaudzes "Toyota" automobiļiem raksturīgais palielinātais dekoratīvais radiatora režģis. Atjaunināto priekšējo lukturu ar skaidrākām lēcām dizainu papildina diožu lukturu jaunais novietojums un buferī ievietotie dienas gaitas lukturi.

Virsbūves konstrukcijas vēl labāku stingrību nodrošina lielāks metināto vietu skaits un balsti. Papildu balsti nodrošina mazāku spiedienu uz piekari, pie tam saglabājot automobiļa dinamiskās īpašības. Lai samazinātu vēja un braukšanas skaņu nonākšanu salonā, tas ir papildināts ar skaņas izolācijas materiāliem.

"Ja runā par atjaunināto saturu, tad trešās paaudzes "Prius" piedāvā arī "Toyota Touch & Go Plus" un "Toyota Touch Pro" ar vairākām papildfunkcijām," pastāstīja Kaseorgs. "Toyota Touch Pro" nodrošina balss vadību, runas atveidošanu teksta veidā, 3D pilsētas skatus un grafikas par mērķiem, automātisku kartes palielināšanu ceļu krustojumos, kā arī vadītājam palīdzošas navigācijas informācijas parādīšanu uz priekšējā vējstikla.

Lai izvairītos no bīstamām situācijām, "Prius" ir uzstādīta "Pre-Crash Safety" sistēma, kas palīdz prognozēt iespējamās sadursmes, pateicoties kruīza kontrolei, priekšējā buferī ievietotajiem sensoriem un dažādām drošības ierīcēm. Sistēma automātiski jau iepriekš nospriego drošības jostas, iedarbina "Brake Assist" funkciju, kā arī signalizē vadītājam ar skaņas signālu, bet nenovēršamas sadursmes gadījumā aktivizē automātisko bremzēšanas sistēmu, kas samazina potenciālo bojājumu smagumu un tādējādi samazinot arī pasažieru savainojumus.

Automobiļa novietošanas palīgsistēma ļauj "Prius" automātiski manevrēt vēlamajā automobiļa novietošanas vietā, izmantojot atpakaļskata kameru un "Ultrasonic" sensorus. Jaunums ir tas, ka sistēma atpazīst stāvvietu pat tad, ja tai nav to apzīmējošās līnijas. Bez tam monitors un skaņas navigācijas sistēma pie sistēmas aktivizēšanas vadītājam palīdz izvēlēties piemērotu sākumpunktu.

"Prius" pārdošanas skaits visā pasaulē ir pārsniedzis 2,4 miljonu robežu. "Prius" modeļu klāstā vēl ietilpst "Prius+" un "Prius Plug-In Hybrid". "Prius+" pirmām kārtām radīts ģimenēm, kurām nepieciešams septiņvietīgs automobilis, kura būtiska daļa ir ietilpīgs salons un bagāžas nodalījums. Savukārt "Prius Plug-In Hybrid" ir radīts vidi saudzējošiem patērētājiem, jo automobilis spēj nobraukt līdz 23 km, izmantojot tikai elektroenerģiju no akumulatoriem. Šis ir pirmais pilno hibrīdautomobiļu modeļu klāsts pasaulē. Pēc ražotāja datiem, jaunā "Prius" degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vidēji 3,9 l/100 km, bet CO2 izmeši – 89 g/km.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!